دانشگاه هنر اصفهان در صدد ایجاد و راه اندازی 'پارک فرهنگ و هنر اصفهان' به عنوان یک نهاد حامی کارآفرینی و گردشگر محور در این شهر است.
کد خبر: ۶۲۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 17 June 2018

به گزارش تابناک : پارک فرهنگ و هنر، یک نهاد حمایتی جامع در حوزه کسب و کارهای نوپا و رشد یافته در بخش هنر و صنایع فرهنگی است که با تامین زیرساخت های مرتبط، زمینه را برای توسعه و کاربرد این کسب و کارها از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری، حضور جدی مهارت های هنری و فعالیت های عمومی اقتصادی فراهم می کند.
سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر دانشگاه هنر اصفهان روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: ایجاد این پارک، بخشی از مرحله سوم نقشه راه اقتصاد خلاق این دانشگاه است که زمینه را برای ورود هنر به بدنه اقتصاد و جامعه طراحی کرده است.
صالح غایی افزود: طرح مطالعاتی و ایجاد این پارک از اواخر سال 94 در دانشگاه هنر اصفهان مطرح شد و اکنون کارهای مطالعاتی آن در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و برنامه های توسعه ای سازمان های همکار همچون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و سرمایه گذاران عمومی و خصوصی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد پارک فرهنگ و هنر اصفهان با حفظ اصول و استانداردهای یک پارک علم و فناوری از مزایای ماهوی فرهنگ و هنر نیز استفاده می کند.
پارک‌های علم و فناوری علاوه بر فراهم کردن امکان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای فناور به بازارهای داخلی و جهانی مهیا می کنند.
غایی ادامه داد: در واقع پارک فرهنگ و هنر اصفهان به عنوان یک نهاد حامی کارآفرینی در سطوح بالاتر، انتفاعی، چند جانبه، گردشگر محور، و قطب بین المللی صنایع خلاق کشور فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دو نمونه مرتبط در سطح بین المللی شامل شهر فرهنگ گالیشیا در سانتیاگو اسپانیا و مجموعه یونیور ساینس در پاریس فرانسه برای کارهای مطالعاتی پارک فرهنگ و هنر اصفهان انتخاب شده است، گفت: هیاتی از دانشگاه هنر اصفهان در سال جاری از این دو مجموعه بازدید کردند تا از تجربه های آنها برای راه اندازی پارک فرهنگ اصفهان استفاده شود.
سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر دانشگاه هنر اصفهان افزود: در این بازدیدها مذاکره های اولیه درباره همکاری دانشگاه هنر و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با مجموعه فرهنگی و علمی یونیورساینس در قالب تفاهم نامه همکاری با محوریت طرح پارک فرهنگ و هنر اصفهان صورت گرفت.
غایی تاکید کرد: ایجاد پارک فرهنگ و هنر علاوه بر ارتقای سطح کیفی زندگی مردم در جامعه و تبدیل علم و هنر به ثروت، در چهره و طرح برندینگ اصفهان و پرداختن به مهمترین محور توسعه آن یعنی گردشگری و میراث فرهنگی نقش بسزایی دارد.
مرکز علم یونیور ساینس در سال 2010 با ترکیب دو بخش علمی کاخ اکتشافات با قدمت 80 سال و شهر علوم و صنعت با قدمت ۳۰ سال در پاریس راه‌اندازی شد و مسئولیت آن بر عهده وزیران آموزش عالی و تحقیقات و فرهنگ و ارتباطات فرانسه است. 
این مرکز با بازدید سالانه سه میلیون نفر به صورت عمومی، ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، ۶۱۲ هزار نفر بازدیدکننده نمایشگاه‌های سیار در کل دنیا و همچنین ۱۲ میلیون بازدیدکننده اینترنتی به عنوان پنجمین مؤسسه مهم فرهنگی فرانسه و نخستین مرکز علمی اروپا شناخته می شود.
گالیسیا یا گالیشیا (Galicia) یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا است که در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان 'شهر فرهنگی اروپا' شناخته شد.
مرکز رشد تخصصی هنر دانشگاه هنر اصفهان با هدف حمایت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای دانش­بنیان توسط دانش آموختگان، کارآفرینان، هنرمندان و صاحبان ایده در زمینه هنر، صنایع دستی، معماری، شهرسازی و رشته ­های وابسته در سال 94 راه اندازی شد.
در زمان حاضر 18 شرکت دانش بنیان و هشت هسته فناور در این مرکز رشد مستقر هستند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار