مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : بر اساس مطالعات انجام شده 470 هزار هکتار از مساحت بیابان سمنان را مناطق بحرانی تحت تاثیر فرسایش بادی تشکیل می دهد.
کد خبر: ۶۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 18 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان  در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این نهاد افزود : بر اساس مطالعات انجام شده 470 هزار هکتار از مساحت بیابان سمنان را مناطق بحرانی تحت تاثیر فرسایش بادی تشکیل می دهد.به گفته وی در 20 نقطه از استان سمنان کانون بحرانی فرسایش بادی وجود دارد و سالانه این کانون ها 32 میلیارد ریال به زیرساخت های سمنان خسارت وارد می کند.
وی اظهارداشت : از 9 میلیون و 700هزار هکتار مساحت استان سمنان در حدود پنج میلیون و 200 هزار هکتار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد و سمنان سومین استان بیابانی کشور و دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است.
وی ادامه داد : سال گذشته در بیش از 10 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان عملیات بیابان زدایی انجام شد و نهال کاری در سه هزار و 500 هکتار و در 50 منطقه این استان ، بذر پاشی ، کنترل هرز آب در 6 هزار و 500 هکتار ، احداث بادشکن به طول یکصد کیلومتر با مشارکت مردمی و اجرای طرح ترسیب کربن با هدف توانمندسازی جوامع مناطق بیابانی انجام شد.
حیدریان گفت : امسال کشت گیاهان دارویی به وسعت پنج هزار هکتار در مناطق دشتی و بیابانی با رویکرد اقتصادی کردن طرح بیابانزدایی ، نهال کاری و تاغ کاری در 6 هزار و 800هکتار ، کنترل هرز آب در بیش از 12 هزار هکتار در هشت شهرستان این استان انجام می شود.
وی نابودی پوشش گیاهی و ازبین رفتن منابع تولید علوفه دام ، افزایش روان آب و خطر سیل ، شور شدن اراضی ،افزایش گرد و غبار ،نابودی منابع آبی و کاهش سطح آب های زیر زمینی، افزایش بیماری های تنفسی تنها بخشی از خطرات افزایش بیانزایی برشمرد.
وی افزود : از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار