رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال معلمان مدارس ابتدایی غیردولتی باید حتما دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند. این طرح سال آینده برای معلمان متوسطه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 19 June 2018

به گزارش تابناک : مجتبی زینی وند در گردهمایی آموزشی توجیهی روسای ادارات مشارکت‌های مردمی و ناظران میدانی استانهای سراسر کشور به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در سیر پیشرفت جوامع اشاره و اظهار کرد: توجه جدی به معلم، مدرسه و دانش آموزان در شمار دغدغه های اساسی جوامعی قرار دارد که برای نیل به توسعه گام برمی‌دارند.
وی افزود: دستیابی به توسعه درون زا در جمهوری اسلامی بدون اتکا به ظرفیت‌ها و مشارکتهای مردمی میسر نیست.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی ظرفیت سازی خوبی برای نظارت و مشارکت مردم فراهم کرده و توانسته باری از دوش آموزش و پرورش بردارد گفت: هرچند این مسیر با حب و بغض و سنگ اندازی و اظهارات ناسنجیده در کتمان خدمات مؤسسان همراه بوده  اما خوشبختانه این تفاوت دیدگاه‌ها هر روز باعث بالنده‌تر شدن نهال مشارکت‌ها شده و زمینه خوبی برای کمک مردم در آموزش و پرورش فراهم کرده است.
زینی وند افزود: چنین جایگاه ویژه‌ای موجب شد همه متولیان امر برای حضور مردم در آموزش و پرورش و حفظ جایگاه مشارکت مردم و نظارت نهادمند بر مدارس غیردولتی تدبر کرده و ایده‌های نوین، زمینه جلب مشارکتها و افزایش کمی و کیفی مدارس را فراهم کنند.
وی ادامه داد: اصلاح روندها بدون نظارت و بازرسی‌های جدی و ارائه بازخورد به مجریان ممکن نیست و افزایش کیفیت در گروی نظارت جدی است. نظارت حلقه اصلی کامیابی و ناکامی مدیران است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت نظارت بر حسن اجرای فرامین در مدارس گفت: سازمان دو سیاست راهبردی و عملیاتی را در نظر گرفت. در راستای سیاست راهبردی متناسب با اهداف و ماموریت‌های سازمانی دستورالعمل نظارت جامع تدوین و به استانها ابلاغ شد که دارای چهار سطح خودارزیابی موسس، ارزیابی کارشناسان مناطق، ارزیابی استان و ارزیابی نهایی بود و به گونهای برنامه ریزی شد که مدارس در طول یک سال تحصیلی مورد ارزیابی خود موسسین و ناظران حداقل یک مرتبه در سال قرار بگیرد.
زینی وند افزود: هدف ما در نظارت مدیریت، حمایت و کنترل برنامه‌های جاری و انجام اقدامات موثر اصلاحی بود. نظارت در مناطق را نیز در چهار سطح تعریف کردیم، خود ناظران مقیم ، ناظران استانی، ناظران منطقه و ناظران سازمان بودند.
وی با بیان اینکه امروز طرح ناظران مقیم را با هدف دانش افزایی و آموزش کلید می‌زنیم گفت: همه فرایندها را در قالب سامانه نرم افزاری تعریف و تلاش کردیم از بازدیدهای سنتی که قیم مآبانه بود فاصله بگیریم. به دنبال آن هستیم که ناظران به کمک مدیران و موسسان بیایند تا ایجاد تغییرات مطلوب و افزایش قانون مداری محقق شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به تناسب تعداد مدارس ناظر مقیم تعریف کرده‌ایم که انتخاب ناظر بر عهده مدیرکل استان است گفت: سطوح دسترسی به فعالیت ناظران بالاست و اگر ناظر مقیم وارد مدرسه شده و به این نتیجه برسد که در انتخاب و گزینش نیروی انسانی تعللی صورت گرفته همان لحظه مدیر منطقه، استان و رئیس سازمان در جریان قرار می گیرند.
زینی وند ادامه داد: امسال معلمان مدارس ابتدایی غیردولتی باید حتما دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند. این طرح سال آینده برای معلمان متوسطه اجرا می شود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار