شهرستان سبزوار با حدود ۳۳۰ هزار نفر جمعیت فقط یک سینما دارد که آن هم نیازمند مرمت و بازسازی است.
کد خبر: ۶۲۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 19 June 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ سینما بهمن سبزوار تنها سینمای این شهرستان است که جمعیتی بالغ بر 330 هزار نفر را در خود جای داده است و در نگاه اول قطعا این مسئله به ذهن متبادر می‌شود که این جمعیت بالا و تنها یک سینما قاعدتا نمی‌تواند چندان پاسخگو باشد.

فضاهای فرهنگی و توسعه آنها بخش مهمی از توسعه هر شهر را در ابعاد مختلف تشکیل می‌دهند و توسعه فضاهای سینمایی را نیز باید در همین راستا در نظر گرفت و به نیاز شهرستان‌ها توجه بیشتری داشت.

مدتی است که مردم شهرستان سبزوار درخواست احداث سینمایی دیگر را در کنار تنها سینمای این شهر یعنی سینما بهمن را دارند و از سوی دیگر بازسازی و مرمت تنها سینمای فعال شهرستان را نیز از مسئولان خود خواستار هستند.

ظرفیت فرهنگی سبزوار مغفول است

م. ا یکی از شهروندان سبزواری در این زمینه می‌گوید: شهرستان سبزوار نخبگان فراوانی را در حوزه فرهنگی تربیت کرده و حق مردم این شهرستان است که از سرانه فرهنگی بالاتری برخوردار باشند.

وی ادامه می‌دهد: معتقدم این شهرستان حداقل ظرفیت احداث یک سینمای دیگر را دارد و به عبارت بهتر احداث یک سینمای دیگر در این شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سینما بهمن سبزوار اما می‌گوید: با توجه به سرانه بالای جمعیت در سبزوار و‌ نگاه خوب مردم به حوزه هنر، سبزوار تنها یک‌ سینما دارد که در سال 96 سبزوار توانست فروش قابل ملاحظه‌ای را از آن‌خود کند که این فروش با توجه به شهرستان‌های دیگر بسیار بالاتر است. سینما بهمن سبزوار از ابتدای سال 97 در پخش فیلم و تماشاچی و بحث مالی دارای رکورد های خوبی است اما این فضای سینما پاسخگو نیازهای مردم نیست.

احمد ملکپور بیان کرد: ما نیز چشم انتظار افتتاح سینمایی جدید در همین مکان فعلی با امکانات بیشتر و خدمات بهتر هستیم.

تاریخ 56 ساله یک سینما

وی با اشاره به سینما بهمن سبزوار افزود: این سینما در سال 1341 افتتاح و بعد از گذشت 56 سال هیچگونه مرمت و بازسازی انجام نشده است، در 7سال اخیر صندلی‌های این مجموعه صرفا تعویض شده است.

رئیس سینما بهمن سبزوار عنوان کرد: در جلساتی که در شورای شهر قبلی انجام شد، نیازمندی‌های سینما مطرح شد اما قول‌هایشان بی عمل ماند.

مسعود پسندیده، رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار اما گفت: در شورای سوم تفاهم‌نامه‌ای انجام شده که به سرانجام نرسیده است، اما سینما بهمن سبزوار ظرفیت گسترش سالن‌ها و همچنین احداث سینمای دیگری دارد که نیازمند تعامل بین حوزه سینما و شهرداری است.

پسندیده بیان کرد: بنده به این موضوع خوش‌بین نیستم مگر اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ که برای احداث پاساژ می‌خواهند اقدام کنند، در افزایش سالن‌های سینما نیز همکاری لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار