مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:طی سال های گذشته ۱۶۰ میلیون نهال برای تثبیت شن های روان در بیابان های این استان کاشته شده است.
کد خبر: ۶۲۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 19 June 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ علیرضا صحرایی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری گناباد اظهار کرد: طی سال های گذشته ۱۶۰ میلیون نهال تاغ در خراسان رضوی برای تثبیت شن های روان مستقر شده است که خوشبختانه اکنون کانون فعالی در استان نداریم.

وی ادامه داد: مبارزه با ریز گرد ها از دیرباز در استان در حال انجام بوده و اولین بار در سال ۱۳۴۰ در منطقه سبزوار آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت : شهرستان گناباد یکی از شهرستان های سرآمد استان در حوزه مبارزه با بیابان زایی بوده که در سال ۱۳۴۰ با بحران شدید روبه رو بوده است.

صحرایی تصریح کرد: در ۱۵ کانون بحرانی فرسایش استان تا کنون ۵۷۰ هزار هکتار از عرصه ها تثبیت شده است.

وی افزود: ریز گرد ها می تواند بر مهاجرت،اشتغال و سلامت افراد تاثیرگذار باشد که براساس آمار میزان اقداماتی که در مقابله با ریز گرد ها در خراسان رضوی انجام شده در هیچ جایی کشور انجام نشده همچنین در سال گذشته از روسیه برای این اقدامات گروهی به استان آمدند.

مدیرکل آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای بحث آبخیزداری از صندوق توسعه ملی تخصیص داده اند که سهم گناباد از این مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان است.

صحرایی افزود: در سال جاری با اجرای طرح های بیابان زایی و آبخیزداری تعداد ۲۰۰ قنات در سطح استان احیا خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح کمربند سبز استان از سبزوار تا سرخس در دست اجرا می باشد که می تواند در تثبیت شن های روان نقش بسزایی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار