مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تابستان امسال ۳۰ شهر خراسان رضوی با بحران آب مواجه خواهند بود.
کد خبر: ۶۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حسین اسماعیلیان صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: طبق آمار موجود در خراسان رضوی ۸۲ پروژه آبی، ۷۸ پروژه فاضلابی، ۳۰ پروژه مطالعاتی آبی و ۳۰ پروژه مطالعاتی فاضلابی در حال اجرا بوده که باید بگوییم از مجموع اعتبارات ۱۰۳ میلیارد تومانی سال ۹۶ تنها ۴۰ درصد آن تخصیص یافته و اعتبار مصوب برای سال ۹۷،نیز ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود:در سال جاری حفر و جابه‌جایی ۳۷ حلقه چاه، تجهیز ۳۴ حلقه چاه، ۱۱۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۷۵۰۰ متر مکعب مخزن آبی به مجموعه تاسیسات آبی استان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: آب شرب خراسان رضوی از ۴۵۰ منبع تامین می‌شود و با توجه به اینکه ۳۰ شهر بحرانی‌ در تابستان امسال داریم تمامی تاسیسات آبی استان مجهز و به‌روز شده تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: شهرهای گلبهار، نیشابور، قوچان، سبزوار و گناباد بیشترین مصرف آبی را در خراسان رضوی دارند و با بیشترین خطر بحران آبی نیز مواجه هستند و در بحث کیفیت آبی هم با آزمایش‌های دقیق به‌گونه‌ای عمل کرده‌ایم که مشکلی در امر سلامت آب نداشته باشیم.

اسماعیلیان بیان کرد : تمام دغدغه ما در فصل تابستان در بحث مدیریت درست و مصرف صحیح و بهینه آب بوده تا از بحران کم‌آبی و بی‌آبی در این بازه زمانی به سلامت عبور کنیم و با مشکلاتی همچون قطعی و جیره‌بندی آب مواجه نباشیم که تحقق آن نیازمند همکاری و مشارکت مردم بوده است.

وی ادامه داد: ۱۴.۷۸ درصد مشترکان خانگی بیش از ۲۰ متر مکعب مصرف آب دارند و جزو مشترکان پر مصرف استان هستند و بیش از ۱۰۰ هزار اخطار برای مشترکان پر مصرف صادر و در پیمایش‌های صورت گرفته با متخلفان حوزه آب برخورد شد . همچنین سال گذشته ۳ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: در مسیر انجام موفق پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و در شهرهای گلبهار و سبزوار از قراردادهای BOT و خرید تضمینی استفاده کرده‌ایم که در گلبهار با پیشرفت ۸۰ درصدی و در سبزوار با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده است.

اسماعیلیان افزود: نرخ آب بها در خراسان رضوی از هفتم اردیبهشت ماه امسال ۷ درصد افزایش یافته است و ۸۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و کمترین موارد ممکن را در قطع انشعاب آب داشته‌ایم . مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از مشترکان استان ۱۷ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار