معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: هیچ تقابلی بین زیارتی بودن مشهد با سیاحتی بودن این شهر وجود ندارد. گرچه مشهد شهری زیارتی است اما سیاحت درکنار زیارت می تواند به ماندگاری زائر کمک کند.
کد خبر: ۶۲۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمدرحیم نوروزیان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی این استان گزارش داد: برخی افراد بین زیارت و سیاحت به اشتباه تقابل ایجاد کرده اند در حالی که هیچ تقابلی وجود ندارد.
وی بر ضرورت توجه به شرایط اجتماعی جامعه در کلانشهر مشهد نیز تاکید و بیان کرد: باید احساس مشارکت در فضای عمومی جامعه شکل گیرد تا افراد احساس مسئولیت کرده و در توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری از حوزه های مهم، حساس و اثرگذار است که طی سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به واسطه حضور حدود 30 میلیون زائر و مسافر در مشهد گردش مالی زیادی در این شهر وجود دارد که اگر از این گردش مالی به خوبی استفاده شود و صنعت هتلداری و گردشگری رونق مناسب بگیرد بسیاری از مشکلات رفع می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مشهد یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری در ایران است و زیرساختهای گردشگری مشهد در اصفهان و تبریز وجود ندارد.
ابوالفضل مکرمی فر به برنامه ها برای رونق بخشی گردشگری مشهد نیز اشاره و بیان کرد: تلاش می کنیم ظرفیتهای خالی هتلها را بکار گیریم و شرایطی فراهم کنیم که هتلها و مراکز اقامتی با کمترین ظرفیت خالی فعالیت داشته باشند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار