کارشناس والیبال بر این باور است که باید فرصت بیشتری به جوانان داد چرا که در آینده نیاز بیشتری به آنها داریم.
کد خبر: ۶۲۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 20 June 2018

به گزارش تابناک : جبار قوچان نژاد درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: پیش از آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفته بودم که باید فکری به حال تیم ملی کرد و از جوانان بیشتری در کنار باتجربه ها استفاده کرد. شرایط باید بیشتر برای جوانان فراهم شود چرا که بدون تعارف درآینده به آنها نیاز داریم.

کارشناس والیبال در ادامه افزود: برای مثال شفیعی بازیکن خوبی است اما زمان می برد تا مانند موسوی شود. بازی‌های خوبی از جوانان دیدیم اما بعد از امتیازهای ۲۰ بی‌تجربگی خودش را نشان داد. والیبال نیاز به زمان دارد تا دچار سکته و وقفه نشود.

قوچان نژاد چند دلیل را برای نتیجه نگرفتن تیم ملی در هفته های ابتدایی بیان و اظهار کرد: یکی از دلیل خستگی روحی و روانی بازیکنان و دلیل دیگر آمادگی جسمانی پایین آنها بود. تیم ملی از نظر روحی و روانی آماده نبود. باید بعد از باخت شرایط را به حالت طبیعی برگردانیم. بعد از باخت تیم ملی مقابل ژاپن، شرایط طوری بود که تیم له شد. این باخت ها برای هر تیمی ممکن است پیش آید باید بسیار روی مسائل روحی و روانی کار شود. 

قوچان نژاد تاکید کرد: باید روی مسائل روحی و روانی تیم ملی کار شود تا تیمی با انگیزه و جنگده تر در زمین  حاضر شود. در بازی مقابل ژاپن هیچ همدلی و جنگندگی وجود نداشت.

کارشناس والیبال درباره حضور جوانان در ترکیب تیم ملی اظهار کرد: دیر دست به کار شدیم. در بازی با تیم صربستان آنها نیز از بازیکنان ذخیره خود در کنار اصلی ها استفاده کردند. هر جا که تیم جواب نمی گرفت باید از جوانان استفاده می کردیم.

او با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جهانی خاطر نشان کرد: بازی‌های مهم تری مانند رقابت های جهانی در پیش داریم. در حال حاضر اتفاقی رخ نداده است. این بازیکنان همان هایی هستند که سالیان سال برای والیبال ایران زحمت کشیده اند. نمی شود زمانی که خوب نتیجه نمی گیرند آنها را له کنیم.

جبار قوچان نژاد با بیان اینکه باید فرصت بیشتری به بازیکنان جوان داد افزود: اگر صعود تیم ملی به مرحله نهایی قطعی شده است باید در ۳ بازی باقیمانده به جوانان اعتماد بیشتری کنیم و اجازه دهیم مقابل چشم مردم و در هیاهوی بازی کنند. نمی شود که به دلیل ترس از باخت به آنها بازی نداد. سه بازی در تهران داریم که هر کدام معادل ۲۰ جلسه تمرین، آن هم در حضور ۸ هزار هوادار است. باید به این جوانان فرصت بازی را داد.

قوچان  نژاد درباره حضور تیم والیبال«ب» در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: تیم ما در آسیا طبیعتا باید نتیجه بگیرد، همه چشم به این بازی ها دارند. کادر فنی باتجربه ای در اختیار داریم. سید عباسی از مربیان با تجربه والیبال ایران است و مربیانی که در کنارش هستند همه کاربلد و سرمایه والیبال هستند. باید از تیم ملی حمایت کنیم و به آنها انگیزه دهیم. زمان بسیاری نداریم، ان شاءالله که تیم نتیجه کسب کند. مطمئنم اگر تیم دچار دل نگرانی نباشد با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار دارد نتیجه خوبی کسب خواهد کرد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار