کد خبر: ۶۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 20 June 2018

تابناک / سرپرست فرمانداری رودسر از پیدا شدن جسد یکی از چهار نفر از مفقودین سیل اخیر اشکورات رودسر در لات پرشه خبر داد و گفت: تلاش برای یافتن دیگر اجساد ادامه دارد.

علی وارسته در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: جسد یکی از چهار نفر از مفقودین سیل اخیر اشکورات بخش رحیم‌آباد در لات پرشه پس از چهار روز از زمان حادثه توسط افراد بومی پیدا شده است، اما متأسفانه قابل‌ شناسایی نیست.
وی با اشاره به اینکه جسد پیدا شده به سردخانه انتقال‌ یافته است بیان کرد: تجسس برای یافتن اجساد مفقود شده دیگر ادامه دارد.


* خسارات سیل گیلان به 200 میلیارد ریال رسید
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت:‌ خسارات ناشی از سیل و رانش زمین در مناطق شرقی گیلان تاکنون به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
محمد اکبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ تاکنون سیل و رانش زمین در اشکورات رودسر آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های منطقه وارد کرده است به طوری‌ که برآورد اولیه آن حدود 200 میلیارد ریال رقم زده می‌شود.
وی افزود:‌ نخستین مرحله از عملیات کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان حادثه سیل و رانش زمین در کاکرود اشکورات رودسر با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی با موفقیت به اتمام رسید.
وی آمار قطعی فوت‌شدگان را چهار نفر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ با وجود استقرار تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در منطقه حادثه‌دیده و استمرار عملیات تجسس به جز یک مورد هنوز نشان خاصی از مفقودان حادثه سیل و رانش زمین در کاکرود اشکورات رودسر به‌دست نیامده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از قطعی راه ارتباطی 70 روستا خبر داد و تصریح کرد:‌ با تلاش جمعی نیروهای حاضر در محل توانستیم با وجود همه مشکلات موجود از جمله ادامه رانش زمین در منطقه،‌ راه عبوری موقت را برای ساکنان و اهالی با موفقیت ایجاد کنیم.
وی ابراز داشت:‌ پس از انجام بررسی‌های علمی و نهایی شدن گزارش مشاوران راه و زمین‌شناسی ساخت و احداث جاده فرعی که ارتباط سه روستا را برقرار می‌کند را آغاز می‌کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان عنوان کرد:‌ عملیات امدادرسانی به مردم و اهالی منطقه و توزیع اقلام خوراکی،‌ آب و سایر موارد دیگر تاکنون از طریق هلی‌کوپتر انجام شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
اکبرزاده با تأکید بر اینکه فعلاً قطعی آب آشامیدنی و برق در منطقه نداریم افزود:‌ امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و رانش زمین تا این لحظه به‌صورت زمینی و هوایی به انجام رسیده است.
وی تخریب چهار منزل مسکونی در کاکرود اشکورات رودسر را قطعی اعلام کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر ساکنان این منازل و ساختمان‌های تخریب شده را در مدرسه روستای «زیاز» اسکان داده‌ایم تا با آرام شدن وضعیت و برقراری ثبات در منطقه حادثه‌دیده نسبت به احداث و بازسازی منازلشان اقدام کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اعطای تسهیلات بلاعوض به روستائیان حادثه‌دیده اشکورات خبر داد و افزود:‌ پس از برقراری ثبات لازم در منطقه و قطع شدن پدیده رانش زمین با شناسایی محل‌های ایمن،‌ تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن روستایی به اهالی اعطا می‌شود.
اکبرزاده تخلیه روستاهای در معرض آسیب رانش زمین را منتفی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار