مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: باید جاذبه ها و آثار تاریخی در مسیر های منتهی به مشهد به زائرین معرفی شود.
کد خبر: ۶۲۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 20 June 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی فر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد اجرای خدمات سفر استان اظهار کرد  : برنامه ریزی ها و اقدامات لازم به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و اثار تاریخی و صنایع دستی شهرستان های استان و توقف زائران در مسیرهای منتهی به مشهد  که منجر به رونق گرشگری در شهرستانها می شود انجام شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر زائران در طول مسیرمسافرت به  مشهد کمترین توقف را دارند اما دربرخی دیگراز شهرها و استان های کشور از جمله تبریز چند روز توقف دارند و از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری طول مسیر نیز بازدید دارند.

مدیر کل میراث خراسان رضوی گفت :اقدامات لازم برای آشنایی گردشگران با ظرفیت های تاریخی و میراث فرهنگی در مسیربیرجند به مشهد انجام شده است و همچنین با هدف معرفی آثارثبت شده در فهرست میراث ملی و جهانی، رالی مشهد بیرجند در دستورکار قرار گرفته است و ۲۷ و ۲۸ تیرماه این رالی برگزار و شرکت کنندگان در رالی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرهای تربت حیدریه، گناباد ، قاین و بیرجند بازدید خواهند کرد.

مکرمی فر گفت: برنامه ها برای افزایش ضریب اشغال تخت های اقامتی در دستور کار قرار دارد  و در ایام تعطیلات و شب های قدر میانگین اشغال اتاق های اماکن اقامتی به حدود ۹۳ درصد رسید که امیدواریم همین روند در تابستان نیز  ادامه یابد.

وی گفت: پیش بینی دو تعطیلی زمستانه با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار  معاونت گردشگری کشور قرار دارد که اگر این برنامه اجرا شود توزیع سفر صورت خواهد گرفت و شعار همه مکان وهمه زمان محقق وموج تدریجی سفرها را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد:  راه اندازی شبکه رادیویی و آغاز به کار شبکه تلوزیونی گردشگری از دیگر برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.
 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار