دبیر ستاد مشاغل خانگی کشور؛
دبیر ستاد مشاغل خانگی کشور گفت: توسعه اشتغال از طریق مشاغل خرد و خانگی به عنوان یک ضرورت در توسعه اشتغال و کارآفرینی در اکثر کشورهای دنیا مطرح است و دولت‌ها توجه ویژه‌ای به توسعه مشاغل خانگی دارند.
کد خبر: ۶۲۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 20 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز امامداری در نشست شتابدهی کسب و کار زنان استانداری ایلام با اشاره به کمبود شغل و محدودیت ایجاد اشتغال و مشکلات اقتصادی دولت افزود: ستاد مشاغل خانگی کشور از پیشنهادات سازنده بخشهای مختلف خصوصی و تعاونی برای توسعه بهتر و بیشتر مشاغل خانگی استقبال می‌کند.

امامداری با بیان اینکه مشاغل خانگی زمینه تناسب و توازن شغلی و شخصی را برای افراد در منزل به ویژه بانوان فراهم می‌کند، گفت: با توجه به تقاضای 25 درصدی مردان برای مشاغل خانگی باید توانمندی آنان را نیز مورد توجه و حمایت قرار داد و نگاه به مشاغل خانگی نگاه جنسیتی نباشد.

وی با اشاره به روند عضویت در طرح اشتغال گفت: ابتدا افراد حقیقی و حقوقی توانمند را شناسایی و پس از تایید طرح و توانمندی متقاضی، جهاد دانشگاهی به استعدادسنجی پرداخته و بعد از ارزیابی دانش فرد، در صورت نیاز آموزش‌های لازم به متقاضی داده می‌شود که طیف این آموزش‌ها متنوع و بیشتر درباره شناخت بازار و فروش محصول است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون مجری اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی است، افزود: با توجه به اینکه این آموزش‌ها کوتاه‌مدت است، ما بحث تیم‌سازی را به شدت دنبال می کنیم و به سراغ رشته‌هایی می‌رویم که متناسب با ویژگی های هر شهرستان بوده و از آن ظرفیت ها استفاده می کنیم.

امامداری تاکید کرد: سه نوع متقاضی مشاغل خانگی تعریف شده نخست متقاضیان مشاغل انفرادی که در این شیوه فرد به تنهایی مسئولیت کار از آغاز چرخه تولید تا بازار را برعهده دارد، گروه دوم کسانی که نیازمند حامی برای فروش محصولات هستند و گروه سوم نیز افرادی هستند که از این افراد پشتیبانی می‌کنند.

معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال کشور نیز در این نشست گفت: توجه به موضوع کارآفرینی و توسعه اشتغال از اولویت‌های فعالیت جهاد دانشگاهی در کمک به دانش‌آموختگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

محمد صادق بیجندی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از واحدهای فناور و کارآفرین حمایت می‌کند، افزود: محور اصلی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در کشور مساله بازار، بازارسازی و بازاریابی است.

وی تاکید کرد: همکاری با وزارت رفاه اتفاقات خوبی را بهمراه دارد که امیدواریم اولین گام به خوبی برداشته شود چرا که حل معضل بزرگ اشتغال نیازمندعزم ملی است و باید با استفاده از پتانسیل همه نهادها این مشکل رفع شود.

بیجندی با بیان اینکه صرف پرداخت وام منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود، گفت: طی سال‌های گذشته توسعه مشاغل خانگی به پرداخت وام و صدور مجور محدود بود اما این موضوع موجب طراحی الگوی جدید مشاغل خانگی شد که در آن مزیت منطقه‌ای شناسایی و بدون سواستفاده از تسهیلات بانکی و با استفاده از آموزش مهارتی، ارتباط با بازار و پایدارسازی کسب و کار اشتغال خانگی ایجاد می‌شود.

معاون جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه تمام توان خود را در خدمت توسعه اشتغال بکار می بریم، افزود: در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی ‌مطالعه و پژوهش، آموزش و مشاوره، رصد و پایش، ارزیابی و مستند سازی از جمله وظایف و نقش جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد توسعه ای و واسطه ای هستند.

به گفته بیجندی بانک اطلاعاتی، شبکه سازی، هم افزایی، تسهیل گری، جلوگیری از اتلاف منابع و دوباره کاری، تقویت روحیه تیمی و کارگروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت سازی از دیگر وظایف جهاد دانشگاهی در توسعه اشتغال است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار