رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با بیان این‌که زمینه برای رشد این رشته فراهم است، گفت:‌ در چهار سال آینده با یک برنامه مدون و هدفمند حرکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۲۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 18 June 2018

سیدعلیرضا قریشی پس از انتخاب مجدد به عنوان رییس هیات وزرنه‌برداری استان، در خصوص برنامه‌های چهار سال پیش‌روی هیات، اظهارکرد: در چهار سال آینده همچون چهار سال گذشته با یک برنامه مدون و هدفمند، طی چند مرحله حرکت خواهیم کرد؛ تمرکز ما روی سطوح پایه است و هر ساله با برگزاری یک لیگ گسترده‌تر، کار در رده پایه را پیش می‌بریم تا وزنه‌برداران این بخش بتوانند پشتوانه‌ای برای رده سنی بزرگسالان خوزستان باشند و در نهایت با افزایش تعداد وزنه‌برداران استان در این رده بتوانیم نفرات قدرتمندی را به کشور معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به میزبانی‌های بین‌المللی و کشوری در استان خوزستان، گفت: در این راستا نگاه مثبت و هدفمندی در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم که ضمن برگزاری خوب و بهتر این مسابقات، روی نیروسازی در بخش‌هایی چون گویندگی در مسابقات کشوری و بین‌المللی بیشتر کار کنیم.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با بیان این‌که نگاه ویژه‌ای به تقویت بنیه علمی مربیان استان داریم، عنوان کرد: همچنین در تلاش هستیم کیفیت کار روسای هیات‌های شهرستانی را بهتر کنیم و همه باید انرژی و انگیزه بیشتری بگذاریم تا شرایط وزنه‌برداری استان بهتر از این شود.

وی درباره وزنه‌برداری بانوان استان نیز گفت: کار در بخش بانوان از سال جاری زیر نظر خانم شیرین زیلایی نایب‌رییس بانوان هیات استان آغاز شده است و در حال حاضر برخی هیات‌های شهرستانی، فعالیت خود را در این بخش آغاز کرده‌اند، ضمن این‌که نیاز داریم برای رشد و توسعه بیشتر وزنه‌برداری بانوان، باشگاه‌های استان فعالیت خود را آغاز کنند که در نشستی که با این باشگاه‌ها خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم کار طبق قوانین فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان پیش برود.

قریشی ادامه داد: اصلا زمینه وزنه‌برداری بانوان در کشور وجود نداشت و به همین دلیل مربی خانم قدرتمند در کشور نداشتیم ولی ما تلاش کردیم با برگزاری کلاس‌های تئوری، زمینه رشد مربیان استان را هم فراهم کنیم. همچنین تمامی امکانات را هم در اختیار بانوان قرار داده‌ایم و در واقع در استان خوزستان، زمینه برای بانوان استان همچون بخش آقایان فراهم است.

وی با بیان این‌که خرید تجهیزات برای وزنه‌برداری خوزستان در مرحله نهایی خود قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: با کمک و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان قرار است این تجهیزات خریداری شده تا ما آن‌ها را در اختیار هیات‌های فعال که دارای وزنه‌برداران بیشتری هستند، قرار دهیم.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان در ادامه، گفت: در حال حاضر سالن شهدای ورزشکاران وزنه‌برداری اهواز در حال تعمیر است که پس از اتمام کار از مردادماه سال جاری، لیگ نونهالان، نوجوانان و جوانان را برگزار خواهیم کرد. همچنین امسال مسابقات قهرمانی کشور رده سنی بزرگسالان در امیدیه برگزار می‌شود و قصد داریم سال آینده علاوه بر میزبانی مسابقات رده سنی بزرگسالان، رقابت‌های نوجوانان و جوانان کشور را هم در استان میزبانی کنیم.

وی همچنین در خصوص خوزستانی‌های حاضر در اردوهای تیم‌ملی، عنوان کرد: در حال حاضر افشین طاهری و رحمان اورامه در تیم‌ملی جوانان حضور دارند که قرار است تیرماه به مسابقات جوانان جهان اعزام شوند. سرمربی تیم‌ملی نیز از خوزستان است. همچنین در حال حاضر سیدایوب موسوی و مکوندی در اردوی تیم‌ملی بزرگسالان هستند و تیم‌ملی خود را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان آماده می‌کند. رشد خوبی در تعداد دعوت‌شدگان به اردواهای تیم‌ملی داشته‌ایم ولی ما به این تعداد قانع نیستیم و این رشد مطلوب خوزستان نیست. با توجه به انگیزه‌ای که داریم می‌خواهیم نفرات بیشتری را در تیم‌های ملی داشته باشیم.

قریشی بیان کرد: در چهار سال اخیر هیات وزنه برداری استان جزو هیات های برتر کشور و خوزستان بوده است و یکی از پرکارترین و با هدف‌ترین هیات‌های کشور محسوب می‌شویم. زمینه برای رشد وزنه‌برداری خوزستان فراهم است و ما هم تلاش می‌کنیم وضعیت بهتر از این شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: وزنه برداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار