خطر بیابانی شدن، ۱۳ شهرستان فارس، از جمله زرین دشت را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۲۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 22 June 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی فارس در شورای اداری زرین دشت، با اشاره به خطر توسعه بیابان در ۱۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی فارس گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی از مهم‌ترین دلایل بیابان شدن عرصه‌های منابع طبیعی و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع استان است.
بوستانی حفظ و حراست از جنگل‌ها، مراتع و سایر عرصه‌های منابع طبیعی را از مهمترین روش‌های بیابان زدایی برشمرد و تصریح کرد: مسئولان، انجمن‌های دوست داران محیط زیست و سایرگروه‌های مردم باید برای حفظ محیط زیست نسل‌های آینده تلاش کنند.
وی همچنین از وجود ۴۸ هزار هکتار اراضی در معرض بیابانی شدن در زرین دشت خبر داد و گفت: جنگل هزار هکتاری دست کاشت گلکویه، تاثیر به سزایی در بیابان زدایی این شهرستان داشته است .
وی همچنین به ضرورت تداوم جنگل کاری در شهرستان‌های فارس برای جلوگیری از بیابانی شدن استان اشاره کرد و تلاش بیشتر (ان جی او‌ها ngo ها) و سازمان‌های مردم نهاد را برای مبارزه جدی با پدیده مخرب بیابانی شدن منطقه خواستار شد.
بوستانی کاشت درختان مثمر سازگار با اقلیم منطقه از جمله کنار و لگجی، به جای گونه‌های غیر مثمر را از برنامه‌های این اداره کل برای جلوگیری از این خطر اعلام کرد.
خرم فرماندار زرین دشت هم با تاکید بر حفظ عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان و استفاده از روش‌های علمی بیابان زدایی، بررسی ۲۰ پرونده در کمسیون ماده واحده و رسیدگی به وضعیت اراضی حاشیه شهر دبیران بخش مرکزی این شهرستان را خواستار شد، که مدیرکل منابع طبیعی استان، برای رفع این مشکلات قول مساعد داد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار