نامزد سابق دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری از ولادیمیر پوتین به عنوان رهبر جنبشی انتقاد کرد که به دنبال تجزیه اتحادیه اروپا است. گرچه مسکو بارها تاکید کرده است خواستار یک اتحادیه اروپای قوی و شریک مستقل است.
کد خبر: ۶۲۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 23 June 2018
به گزارش تابناک : هیلاری کلینتون، بانوی اول پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ جمعه در دانشکده ترینیتی دوبلین، واقع در ایرلند سخنرانی کرد و مدرک افتخاری این نهاد آکادمیک را دریافت کرد.

او در جمع دانشجویان از دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین انتقاد کرد. کلینتون گفت: ولادیمیر پوتین خودش را به عنوان رهبر یک کشور خودکامه، برتری طلب سفیدپوست و جنبش بیگانه‌هراس نشان داده است که هدفش تجزیه اتحادیه اروپا، تضعیف ائتلاف‌های سنتی و تضعیف دموکراسی است.

کلینتون ادامه داد: شاهدیم که این جنبش خودکامه از کرملین به سوی اروپا و فراتر از آن در حرکت است. این امر موجب تقویت ناسیونالیست‌های جناح راست، جدایی‌طلبان، نژادپرستان و حتی نئونازی‌ها می‌شود. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که راست‌های بنیادگرا و حتی حقایق و دلایل تحت حمله‌ای قرار دارند که هرگز پیشتر دیده نشده بود.   

اظهارات کلینتون در حالی مطرح می‌شود که نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ۲۰۱۶ بر ایجاد یک اتحادیه اروپای قوی تاکید کرد. همچنین وزیر خارجه روسیه فوریه ۲۰۱۸ بار دیگر تاکید کرد مسکو خواستار یک اروپای قدرتمند و باثبات است.

کلینتون در ادامه سخنانش بار دیگر به ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به عنوان دلیلی برای شکست اشاره کرد. او گفت مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا "چیزی بیش از هشدار" است و تمام دموکراسی‌ها را تهدید می‌کند.
او همچنین با انتقاد از ترامپ گفت دولت کنونی آمریکا "در حال به راه انداختن جنگی علیه قانون، تضعیف حقیقت و دلیل و ارتکاب فساد شرم‌آور" است.
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار