هاتگرام و تلگرام طلایی مانع مهاجرت ۷۰ درصد کاربران شدند

عبدالصمدخرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نوشت: هاتگرام و طلاگرام پیام رسان نیستند. آن‌ها در واقع دو فیلتر شکن داخلی با مدیریت واحد هستند که بطور غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی با امکانات وزارت ارتباطات دسترسی کاربران ایرانی را به شبکه اجتماعی فیلتر شده تلگرام فراهم می‌کنند... برخی مسئولان فضای مجازی کشور اجازه دادند هاتگرام و طلاگرام فیلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت ۷۰ درصد کاربران ایرانی به پیام رسان‌های داخلی شوند و از این طریق برای تلگرام زمان خریده‌اند.

 انتقاد سلیمی‌نمین از کارگزاران

روزنامه ایران نوشت: محتویات کتاب جدیدی که علیه حسن روحانی در فضای مجازی منتشر شده، آن‌قدر بی‌ پایه و اساس هست که به تعبیر عباس سلیمی‌نمین از چهره‌های اصولگرا از کنار آن باید گذشت اما اگر  روند مخالف‌خوانی‌ها و طرح و برنامه‌های مختلف علیه دولت یازدهم و دوازدهم را کنار هم قرار دهیم، چه بسا به گمانه‌هایی مشکوکی می‌رسیم که می‌طلبد جدی‌تر به آن نگاه کرد. تلاش‌های بی‌وقفه برای ناکارآمد جلوه دادن دولت، زمزمه‌های تشکیل دولت نظامی، شبیه‌سازی‌ها با ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی که فرجامش عزل توسط مجلس بود، حمله خودسرانه به رئیس‌جمهوری و برخی دیگر از اعضای دولت در حاشیه راهپیمایی روز قدس، خائن خواندن وزیر امور خارجه کشور و... نمونه‌هایی است که در چند سال گذشته به صورت آشکار بروز و ظهور داشته است.

حالا اما کتاب «حسن روحانی در یک نگاه» که ظاهراً اجازه چاپ نگرفته و به صورت «پی دی اف» در فضای مجازی منتشر شده است، حکایت‌گر زوایای پنهان و البته امنیتی یک پروژه دیگر علیه رئیس‌جمهوری مستقر است... در کتاب «حسن روحانی در یک نگاه» ادعاهای عجیبی را درباره رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند که احتمال همکاری با ساواک، مجتهد نبودن و در نهایت زمینه‌سازی برای براندازی جمهوری اسلامی به نیابت از آمریکا را شامل می‌شود. او همچنین از نمایندگان مجلس خواسته است که طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری را پیگیری کنند.

عباس سلیمی نمین به  روزنامه  ایران می گوید: درباره آقای روحانی حرف‌های قلمبه‌تر از این هم پیشتر از سوی آقای حسن عباسی مطرح شده بود؛ از جمله این اتهام که ایشان با اسرائیل ارتباط داشت اما این اظهارات در جامعه واکنشی را برنینگیخت؛ چه بسا امثال ما جواب هم دادیم که این حرف‌ها مستند نیست.... نویسنده این کتاب، هیچ هویت و هیچ اعتباری ندارد و هیچ کسی هم به حرف او توجه نمی‌کند، حتی شورای نگهبان، زیرا این فرد نه فقط شورای نگهبان، بلکه همه هیات حاکمه را زیر سوال برده است... از نظر تحلیلی معتقدم کاری که آقای کرباسچی در آن نامه (پیشنهاد مذاکره با آمریکا) کرد، باعث معلق نگه داشتن وضعیت دولت می‌شود... به نظر من هدف کارگزاران معطل کردن کشور است تا در نهایت کشور با موضع ضعیف در برابر آمریکا کرنش کند؛ در حالی که هر چه سریع‌تر کشور را منسجم کنیم، از موضع بهتری می‌تواند در برابر آمریکا بایستد.

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص منشاء ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس بیان کرد: همکاران امنیتی ما در خصوص ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس پیگیری‌های را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده که با پیگیری‌های بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 تکذیب شرط گذاری درباره بقایی

در پی انتشار خبری در کانال تلگرامی منتسب به محمود احمدی نژاد تحت عنوان شرط آزادی حمید بقایی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ضمن تکذیب این خبر اعلام می دارد: زندانی حمید بقایی در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد و انتشار این گونه اخبار سراسر کذب و دروغ که از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است با اهداف خاصی در جهت مظلوم نمایی و زیر سوال بردن دستگاه شریف قضایی طراحی و اجرا می گردد.

دختران میرحسین موسوی از قاتل ماموران نیروی انتظامی حمایت کردند

کیهان نوشت: دختران میرحسین موسوی محمد ثلاث (قاتل ۳ پلیس در غائله خیابان پاسداران) را بدون توجه به اعتراف صریح متهم و اسناد و شواهد موجود در پرونده، بی‌گناه و دستگاه قضایی را ظالم خواندند.

 گویا مملکت را به شوخی گرفته اند

سایت انتخاب درباره وضعیت اقتصادی کشور نوشت:... همه قیمت ها رو به بالاست ، اما به زعم حضرات، یا حباب است، یا جنگ روانی! شنیده ها حاکی از آن است که دولت در برخی امور، اساساً رها شده و برخی بزرگان دولتی نیز، انگیزه و تمایلی برای حل مشکلات و معضلات ندارند! شیرین ماجرا آنجاست که هر چند وقت یکبار، می گویند «بزودی با مردم سخن می کنیم» ؛ تصور می کنند قرار است چه معجزاتی پس از صحبت های آنان با مردم اتفاق بیفتد. تجربه های پیشین نشان داده، تکرار مکررات و انداختن توپ در زمین رقیب و حتی رسانه ها! که «چرا توقعات مردم را بالا می برید».  گویی این رسانه ها بودند که در ایام رقابت های انتخاباتی این دوره و دوره پیشین گفتند «آنچنان رونق اقتصادی و درآمد سرشار آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بشه و مردم درآمد سرشار داشته باشند که اصلا این ۴۵ هزار تومن(یارانه) رو نیاز نداشته باشند»!... دکتر روحانی در واکنش به اعلام عدد 4700 تومانی دلار روی آنتن تلویزیون، اندکی ناراحت شد ، آبروانش را بالا انداخت و غمزه ای گلایه آمیز نثار مجری برنامه کرد و گفت: «البته چنین قیمتی نیست و قول می دهم پایین تر بیاید»!

 داستان خانه 1000 متری علی‌اکبر ولایتی

 اخیراً در فضای مجازی برخی اظهار نظرها و مواضع در خصوص وضعیت منزل علی اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

ولایتی در سال 95 و در گفت وگو با هفته نامه پنجره به طور مبسوط به این موضوع پرداخته بود. ولایتی در این مصاحبه می گوید: سال53 یک روز موجر ما بلایی سرما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دو طبقه درست کردیم. وی ادامه می‌دهد: سال 60یا 61 بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک میلیون تومان از آقای عسگراولادی وام گرفتم و به هر حال خانه‎ای ساختیم. ولایتی در ادامه توضیحات خود پیرامون منزلش چنین می‌گوید: آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت، خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم: کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند 36میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند 51 میلیون تومان.

وی این ارزیابی را سال 70 – 71 عنوان می‌کند و در پاسخ به این که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می‎‎شد می‌گوید: بله، 15میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی700هزار تومان می‎‎دادیم. رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این که آیا می‌دانید حالا قیمت خانه‎تان چقدر شده است، می‌گوید: صبر کنید، عرض کنم. خانه‎ای که گرفتیم 1000متر بود. 224متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، 200متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از 1000متر 600متر برای ما مانده است. در دو طبقه بالا 4تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این 600متر 5خانواده زندگی می‎‎کنند.

وحید شورابی، دبیر بسیج دانشگاه آزاد نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توییتر به حاشیه‌های خبر ویلای سعادت آباد متعلق به دکتر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد واکنش نشان داد.

  سران قوا باز هم غایبان بزرگ صحن عمومی مجمع بودند

 اعتمادآنلاین نوشت: امروز بعد از حدود دوماه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب سران سه قوه برگزار شد اما محمود احمدی‌نژاد همچنان یکی از اعضای پروپاقرص جلسات مجمع بود و ابراهیم رئیسی باز هم خودش را از مشهد برای شرکت در این جلسه به تهران رسانده بود... اعضای مجمع پیش از این درباره دلیل برگزار نشدن جلسات آن گفته بودند که به دلیل ماه رمضان برگزاری جلسات فقط در کمیسیون‌ها انجام می‌شود. سیدمحمد صدر، عضو کمیسیون سیاسی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفته است که اعضای مجمع از برگزاری نامنظم جلسات ان ابراز نارضایتی دارند... در این جلسه سران سه قوه غایب بودند.

انتقاد خاتمی از درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا

رئیس دولت اصلاحات از نامه درخواست اصلاح طلبان برای مذاکره مستقیم با آمریکا انتقاد کرد. انتخاب نوشت: سید محمد خاتمی در دیدار با گروهی از اعضای هیات مدیره و دبیران انجمن اندیشه و قلم، با اشاره به شرایط حساس کشور و تهدیدات بین‌المللی گفت: در شرایطی که این افراد با ادبیات کاملا خصمانه و موهن علیه کشور تهدید و توهین می‌کنند، پیشنهاد کنار گذاشتن آداب دیپلماتیک و مذاکرات بی‌قید و شرط با آمریکا، نقض کرامت ایران است و اینگونه رفتارها نتیجه‌ای به سود منافع ملی در برنخواهد داشت.

سیاسی‌ترین گل جام‌جهانی در روسیه زده شد

دو تیم صربستان و سوئیس شب گذشته از گروه E جام جهانی به مصاف هم رفتند که سوئیسی ها موفق شدند با نتیجه ۲-۱ از سد صربستان بگذرد. گرانیت ژاکا و ژردان شکیری دو ستاره مهاجر سوئیسی‌ها موفق شدند در دیدار مقابل صربستان دو گل به ثمر برسانند و زمینه ساز پیروزی تیم‌شان شوند. این دو ستاره مهاجر آلبانیایی‌ تبار پیروزی خود را به مردم کوزوو تقدیم کردند که زمانی توسط صرب‌ها به خاک و خون کشیده شده بودند.

آن‌ها با خوشحالی پس از گل با دستان خود علامت عقاب آلبانی که نماد مقاومت آن‌ها مقابل کشتار صرب‌ها بود را نشان دادند. پس از جنگ صربستان و کوزوو عده ای از مردم کوزوو به سوئیس و کشورهای همسایه مهاجرت کردند. گل شکیری و ژاکا به صربستان را می توان پس از گل حمید استیلی به آمریکا، سیاسی ترین نامید.

شهباز حسن پور بیگلری، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از خرید ۵۹ هزار سکه طی ماه های اخیر توسط ۲ نفر خبر داد.

 پیروان مکتب «اون»یسم!

صبح نو نوشت: تنها چهار روز پس از دیدار تاریخی «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری جاه‌طلب ایالات متحده آمریکا در جزیره «سنتوسا» در جنوب سنگاپور، تعدادی از اپوزیسین‌های داخل و خارج‌نشین، در نامه‌ای مشترک به برخی مسوولان نظام، گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا بر سر مساله هسته‌ای کشورمان را خواستار شدند.

نکته جالب توجه در این نامه، مشرب سیاسی امضاءکنندگان آن است. از فداییانِ مارکسیست‌مسلک و ملی‌مذهبی‌های «نهضت آزادی» گرفته تا عملگرایان کارگزارانی، همگی کنار هم جمع شده تا برای به قول خودشان «راه‌حل مشکلات» نسخه‌ای شفابخش تجویز کنند. این نسخه درست زمانی تجویز شده که یک ماه و چند روز بیشتر از خروج آمریکا از قرارداد برجام نمی‌گذرد؛ بنابراین‌ پیشنهاد دوباره مذاکره مستقیم با یانکی‌ها، قدری که نه، بلکه بسیار بعید و غریب به نظر می‌رسد.

جدا از جذابیت سیاست خارجی جدید کره‌شمالی (مذاکره بی‌واسطه و مستقیم با آمریکا) برای الیت‌های جبهه اصلاح‌طلبی، شاید بد نباشد از زاویه‌ای دیگر، به تحلیل چرایی این نامه‌نگاری بپردازیم... ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در همین‌باره گفته: «چون بخشی از پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان به‌دلیل شکست برجام دچار ریزش شده، این‌ها دارند فرار به جلو می‌کنند؛ چون هیچ جوابی برای شکست برجام ندارند. نمی‌آیند بگویند تحلیل ما از غرب اشتباه بوده بلکه می‌گویند باید مذاکره دیگری این‌بار با خود آمریکا انجام بدهیم؛ یعنی یک آدرس غلط دیگر؛ در‌حالی‌که ایران طی دو تا سه سال گذشته دقیقاً همین کاری را که آقایان در نامه -مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا- گفته‌اند؛ انجام داده است.»

 تغییرات سرِ کاری

فرهیختگان درباره اصلاح ساختار دولت نوشت: اسحاق جهانگیری هم در ایام دولت یازدهم و هم در دولت جدید، رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی هم بوده است. خیلی‌ها درباره او می‌گویند با توجه به اینکه جهانگیری فردی کاملا اجرایی است، همان توفیقات حداقلی دولت یازدهم به خاطر تلاش‌های او بوده و اگر میدان بیشتری به وی داده می‌شد، می‌توانست توفیقاتی نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی داشته باشد. جهانگیری اما حالا قریب به یک سال است که در دولت حسن روحانی به حاشیه رفته است؛ این یعنی دقیقا از ایام بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و از زمانی که محمود واعظی به دفتر رئیس‌جمهور نقل‌مکان کرد... حالا امروز اتفاقاتی افتاده که ظاهرا باید بیش از گذشته به عمق این اظهارات معاون اول دولت توجه کرد، چراکه دوباره تغییرات دولت نه از زبان رئیس یا سخنگوی دولت و نه حتی از زبان معان اول بلکه دوباره از زبان محمود واعظی مطرح شده و نشانه دیگری آمده که این بار هم معاون اول یعنی همان فرد اجرایی دولت و رئیس ستاد اقتصادی مقاومتی که قرار بود گره‌گشای مسائل پیچیده این حوزه باشد، دوباره در جریان تغییرات تیمی که قرار است به ریاست او فعالیت کنند، قرار ندارد و این می‌تواند یکی دیگر از چالش‌های آتی دولت باشد؛ چالشی در حوزه عملکردی و کارآمدی که احتمالا باعث تعمیق شکاف سیاسی این روزهای به وجود آمده میان روحانی و تیم اعتدال و توسعه‌ای‌اش با اصلاح‌طلبان که بدنه اجتماعی حامی او را شکل می‌دهند نیز خواهد شد.

 پشت پرده قاچاق 400 دستگاه خودرو

شرق امروز نوشت: موضوع قاچاق بیش از شش هزار خودروی وارداتی در ماه‌های بسته‌بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو اگرچه از موضوعات داغ روز است اما کمتر مسئولی علاقه‌مند است درباره‌اش حرف بزند. برعکس، پرونده قاچاق 400 دستگاه خودرو از گمرک هرمزگان، که اولین‌بار در فروردین 97 بر سر زبان‌ها افتاد، از آن پرونده‌هایی است که مسئولان مختلف به مناسبت‌های مختلف درباره‌اش سخن گفته‌اند. پرونده‌ای که مانند ماجرای واردات شش هزار خودرو رنگ‌وبوی سیاسی ندارد اما بیش از هر پرونده قاچاق دیگری در سال جاری رسانه‌ای شده و در آخرین مورد، دادستان کل کشور را نیز به واکنش واداشته است؛ واکنشی که خبر از جدیت دستگاه قضا برای برخورد با یکی از واردکنندگان بزرگ خودروی کشور می‌دهد.

نوبخت به سه ادعای کذب پاسخ داد
سخنگوی دولت به سه ادعای منتشر شده در فضای مجازی درمورد رابطه خانوادگی مسعود شفیعی با وی، ارتباط فرزندش با موساد و داشتن اتهام مالی خود را پاسخ داد و گفت: مستندات و مدارک خود را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آنها را به مردم منعکس کنید.

محمد باقر نوبخت با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «در هفته‌ای که گذشت سه ادعای کذب درباره اینجانب در فضای مجازی منتشر شد:
۱-آقای مسعود شفیعی رییس سازمان نقشه برداری خواهرزاده من است!

۲- فرزندم با موساد (رژیم صهیونیستی) رابطه مخفیانه دارد!!

۳- اتهام وقیحانه مالی در مورد اینجانب!!!»
وی افزود: آنچه در بضاعت توییتر می‌توان گفت این است که: «نادرستی ادعای اول به آسانی با تحقیق محلی و از اسناد سجلی قابل تشخیص است و در مورد دیگر اتهامات مضحک هم توصیه می‌شود مستندات و مدارک را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آنها را به مردم منعکس کنید!»