معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس: پر کردن اوقات فراغت با روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دانش‌آموزان پیشگیری میکند.
کد خبر: ۶۲۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:كاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام فراغت تابستان به تبیین توصیه‌هایی در این رابطه به والدین فرزندان پرداخت و گفت: والدین گرامی، نداشتن برنامه برای اوقات فراغت فرزندان، موجب خستگی جسمی و ذهنی آنان می‌شود به گونه‌ای که فرد نشاط و سرزندگی خود را از دست می‌دهد و در مواقعی منجر به بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شود.
وی به والدین توصیه كرد در ایام تابستان برای اوقات فراغت فرزندان خود، برنامه‌ریزی برای استفاده‌ بهتر از این ایام را از ابتدای تابستان اغاز كنند و همچنین امکان معاشرت فرزندان را با دوستان قابل اعتماد آ‌ن‌ها فراهم سازند.
محمدی خطاب به والدین تأكید كرد: همسالان و دوستان نقش مهمی در سلامت نوجوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند، بنابراین برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌شود به نحوی با خانواده آن‌ها ارتباطی هرچند اندک برقرار كنید.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: زمان فراغت، فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است که می‌توان در کنار سلامت روح و جسم، رشد اجتماعی فرزندان را هموار كرد.
وی همچنین گفت: كسب مهارت در یكی از رشته‌های فنی مورد علاقه به ویژه برای پسران می‌تواند، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و پیشگیری از معضلات، در آینده شغلی آن‌ها نیز موثر واقع شود.
محمدی یادآور شد: شرکت در فعالیت‌های گروهی مثل عضویت در کانون¬های فرهنگی، بسیج و یا فرا گرفتن کمک‌های اولیه می‌تواند انتخاب مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت و تعطیلات تابستان باشد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با بیان اینكه گردش‌های علمی و بازدید از موزه‌ها همیشه برای کودکان جذاب و پر از نکات آموزشی است، گفت: یکی از برنامه های مفید برای ایام تعطیلات و اوقات فراغت فرزندان، شرکت در کلاس های ورزشی است. بهتر است فرزندانتان حداقل در یکی از رشته های ورزشی مثل شنا، ژیمناستیک، تیراندازی، ورزش‌های رزمی یا بازی‌های گروهی و تیمی مهارت کافی را به دست آورد.
وی اظهار كرد: در طول زمان تعطیلات بهتر است از فرزندانتان بخواهید درکارهای خانه به اعضای خانواده کمک کرده و به اصطلاح باری از دوش خانواده بردارد. این کار به تقویت حس مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان کمک کرده و روحیه همکاری و همدلی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.
محمدی همچنین به والدین توصیه كرد کتاب‌های مورد علاقه و متناسب با سن فرزندتان را در اختیار او قرار دهید زیرا کتاب دروازه ورود به سرزمین دانایی و دژی استوار در برابر کژی‌ها و آسیب‌هاست.
وی با تأكید بر اینكه والدین وقت بیشتری را به فرزندانتان اختصاص دهید تا در نتیجه ارتباط بیشتر، شناخت متقابل شما از همدیگر توسعه یابد، گفت: امکانات تهیه کارهای دستی ارزان قیمت را در منزل فراهم کنید و خود نیز راهنمایی آنان را عهده‌دار شوید.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با تصریح اینكه قبل از هر چیز تلاشتان بر آن باشد که تابستان ایامی خوش و به یادماندنی برای فرزندانتان باشد، گفت: برنامه‌ریزی برای تعطیلات تابستانی و پر کردن اوقات فراغت با روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دانش‌آموزان پیشگیری می¬کند.
وی همچنین با بیان اینكه سعی کنید شرکت و گذراندن کلاس¬ها و دوره‌های آموزشی تابستانه برای کودکانتان لذت بخش و همراه با اشتیاق باشد، گفت: تفریح سالم و تعامل اجتماعی احساس غربت، دلتنگی، ترس و انزوا را کاهش می‌دهد و به ایجاد وحدت و یکدلی افراد کمک می‌کند.
محمدی گفت: به فرزندان بیاموزید در انجام کارهای منزل و بیرون از آن مشارکت داشته باشند تا حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها تقویت شود زیرا استفاده از وقت را باید از دوران کودکی به فرزندان آموخت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینكه کارهایی که فرزندان در اوقات فراغت انجام می‌دهند می‌تواند مسیر زندگی آنها را تغییر دهد، بنابراین هوشیار باشید، افزود: هیچ چیز نمی‌تواند جای تفریح سالم را بگیرد. فعالیت‌های تفریحی به افراد فرصت می‌دهد تا انرژی و احساسات خود را تخلیه کنند.
وی با تصریح اینكه گذراندن اوقات فراغت در کنار افراد خانواده، صمیمیت و یگانگی را بیشتر می‌کند و روابط فرزندان و والدین را تحکیم می‌بخشد، گفت: رفتارهای پرخطر بیشتر در زمان فراغت نوجوانان و جوانان رخ می‌دهد و گسترش می‌یابد؛ با توجه به علایق و سلایق فرزندانمان، برای اوقات فراغت آنان برنامه‌ریزی كنیم.
محمدی هشدار داد: عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، می‌تواند پیامدهای ناگوار و غیرقابل جبرانی را برای آنان به همراه داشته باشد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، از اساسی‌ترین مسائلی است كه وجود یا فقدان آن می‌تواند به عزت یا خدای ناكرده ذلت آنان در زندگی منجر شود.
به اعتقاد وی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری، تا حد زیادی از انحراف و بزهكاری جوانان و نوجوانان پیشگیری می‌كند و همچنین ایجاد نگرش مثبت در دانش‌آموزان نسبت به ارزش‌ها و اثرات سازنده اوقات فراغت، در كنار برنامه‌ریزی مناسب برای آنان، دارای نقش بسیار مهم و اساسی است.
محمدی به والدین توصیه كرد كه از فرزندان خود نظرخواهی کنند که در ایام تابستان چه کلاس‌ها و دوره های آموزشی را بیشتر دوست دارد و ادامه داد: هر فعالیت ورزشی را که فرزندتان دوست دارد، انجام دهد. اگر در روستا زندگی می‌کنید نقش بازی¬های محلی و سنتی را در تخلیه و تعادل انرژی زاید کودکتان از یاد نبرید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار