تکاور با بیان اینکه سال گذشته 166 میلیارد تومان از مطالبه پیمانکاران راه و شهرسازی فارس پرداخت شد، گفت: در حال حاضر پیمانکاران 400 میلیارد تومان از راه و شهرسازی مطالبه دارند.
کد خبر: ۶۲۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 24 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بابک دایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه در مجموع 885 میلیارد تومان اعتبار اوراق اسناد خزانه استان فارس بوده است که تاکنون 592 میلیارد تومان از آن جذب شده است، اظهار داشت: در مجموع 67 درصد اعتبار اسناد خزانه اسلامی استان فارس جذب شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار 885 میلیارد تومانی مربوط به 178 دستگاه اجرایی استان فارس بوده است که 292 میلیارد از آن جذب نشده است، افزود: 73 دستگاه اجرایی 100 درصد اعتبار اسناد خزانه خود را جذب کرده‌‌اند که ارزش اسناد خزانه این دستگاه‌ها 145 میلیارد تومان یعنی معادل 16 درصد کل اعتبارات بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس بیان کرد: 44 دستگاه اجرایی استان فارس حتی یک ریال از اعتبار اسناد خزانه را جذب نکرده‌اند که ارزش اعتباری این دستگاه‌های اجرایی 63 میلیارد تومان بوده است که معادل 7 درصد کل اعتبارات اسناد خزانه فارس است.

وی با بیان اینکه 90 درصد اعتبار اسناد خزانه مربوط به 25 دستگاه اجرایی استان فارس بوده است که 69 درصد از اعتبار اسناد خزانه این 25 دستگاه اجرایی جذب شده و 31 درصد باقی‌مانده است، عنوان کرد: اعتبار اسناد خزانه این 25 دستگاه اجرایی 794 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 546 میلیارد تومان از آن جذب شده است.

دایی خاطرنشان کرد: اخرین مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه 31 تیرماه بوده است بنابراین ما تا 31 خردادماه برای ارسال این اسناد به بانک مهلت داشتیم ولی اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهلت جذب این اعتبار را 31 شهریورماه اعلام کند هنوز برای جذب این اعتبار مهلت است.

توزیع 88 درصدی عوارض ارزش افزوده در مناطق شهری کلانشهر شیراز

ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه در توزیع عوارض ارزش افزوده حکم برنامه بودجه سال جاری توزیع 70 درصدی در مناطق شهری و 30 درصدی در مناطق روستایی است اما در تهران و کلانشهرهای مشابه 88 درصد در مناطق شهری و 12 درصد در مناطق روستایی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها مطابق حکم برنامه بودجه توزیع 70 درصد در مناطق شهری و 30 درصد در روستایی تعیین شده است، افزود: اما در شیراز اگر مطابق نسبت جمعیت در نظر بگیریم 91 درصد در مناطق شهری و 9 درصد در مناطق روستایی باید توزیع شود ولی براساس دستور استاندار فارس مقرر شد بررسی شود و براساس روندی که در کلانشهرهای دیگر تعیین می‌کنند عوارض ارزش افزوده در شیراز نیز توزیع شود.

مطالبه 400 میلیارد تومانی پیمانکاران راه و شهرسازی فارس

فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در بودجه 96، 9 ردیف را اجرایی و عملیاتی کرده است، اظهار داشت: در سال گذشته در استان فارس 100 هزار تن قیر رایگان جذب شد که معادل ریالی آن 150 میلیارد تومان بوده است و از این لحاظ رتبه اول کشور را کسب کردیم زیرا زیرا کل سهم کشور 900 هزار تن بوده که 100 هزار تن توسط استان فارس جذب شده است.

وی با بیان اینکه 24 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از محل اوراق تسویه خزانه به صورت تهاتر پرداخت شده است، گفت: از محل اعتبارت ملی تفویضی 135 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که 120 میلیارد تومان یعنی 89 درصد تخصیص یافت و از محل اعتبارات استانی نیز 125 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که تنها 46 میلیارد تومان تخصیص یافت.

تکاور با بیان اینکه سال گذشته 166 میلیارد تومان از مطالبه پیمانکاران راه و شهرسازی فارس پرداخت شد، گفت: در حال حاضر پیمانکاران 400 میلیارد تومان از راه و شهرسازی مطالبه دارند.

وی با بیان اینکه در طرح بهسازی بافت فرسوده و حاشیه شهرهای مذهبی 9 طرح به ارزش 8 میلیارد تومان در شیراز در حال اجرا است و 10 محله آسیب‌‌پذیر شیراز در این طرح مورد هدف است، تصریح کرد: در طرح ساماندهی حاشیه شهرها نیز 6 طرح به ارزش 3.7 میلیارد تومان در استان فارس در دست اجرا است.

پایین بودن ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره فارس در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار

محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در بودجه سال 96، 10 ردیف را اجرایی و عملیاتی کرده است، اظهار داشت: در استفاده از فایناس برای طرح‌های آب و خاک طرحی 9.7 میلیون دلاری مطالعه و به وزارت ارسال شده است و در حال حاضر این طرح در وزارت جهاد کشاورزی در دست پیگیری است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کمک فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری تحت فشار 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که 91 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، افزود: با این اعتبار سامانه آبیاری تحت فشار در 24 هزار هکتار از اراضی فارس اجرا شده است.

وی در توضیح عدم تحقق اجرای 70 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان فارس گفت: بودجه آن تامین نشده است و حتی اگر بودجه اجرای 70 هزار هکتار آبیاری تحت فشار تامین می‌شد ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره فارس به اندازه 70 هزار هکتار نیست و این امر محقق نمی‌شد.

قاسمی با بیان اینکه در بند ه تبصره 5 بودجه جمع کل اعتبارات مصوب فارس 312 میلیارد تومان بوده است که 81 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 97 حدود 12.9 درصد اعتبارات ملی کشاورزی کشاورزی به استان فارس اختصاص یابد.

عدم استقبال سرمایه‌گذاران از طرح انتقال آب به دریاچه پریشان

حمیدرضا دهقانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه جمع کل اعتبارات مصوب طرح‌های ملی، ملی استانی، طرح‌های متمرکز استانی شرکت آب منطقه‌ای فارس 410 میلیارد تومان بوده است که 300 میلیارد تومان از آن یعنی 73 درصد تخصیص یافته است، اظهار داست: از این 300 میلیارد تومان عملکرد ما تاکنون 265 میلیارد تومان بوده و مانده اعتبار نیز 35 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکخ خط دوم تصفیه‌خانه شیراز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد از دریا به روش خرید تضمینی آب با اعتبار بالغ بر 500 میلیارد تومان در دست اجرا است و پیمانکار آن نهایی شده است.

دهقانی با بیان اینکه طرح بهره‌برداری از دو نیروگاه کوچک برق آبی به صورت BOO بر روی خط انتقال آب شرب شیراز در اکبرآباد و معالی آباد نیز در دست اجرا است و پیمانکار این طرح نیز مشخص شده است، گفت: طرح انتقال آب به دریاچه پریشان (سد نرگسی) به علت عدم استقبال سرمایه‌گذار تاکنون واگذار نشده است.

وی با بیان اینکه دو مرحله فراخوان عمومی برای طرح انتقال پساب تصفیه شده شیراز به دشت سروستان داده شده اما کسی در این مناقصه شرکت نکرده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح 90 میلیون دلار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار