رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای این استان در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 9 دهم درجه کاهش یافت.
کد خبر: ۶۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 24 June 2018

به گزارش تابناک : سید جواد رسولی روز یکشنبه افزود: میانگین دمای خراسان رضوی در فصل بهار 20 درجه گزارش شده که نسبت به دوره آماری بلند مدت نیم درجه افزایش دارد. 
وی میانگین دمای مشهد در بهار امسال را نیز 19.8 درجه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درجه کاهش داشته و نسبت به دوره آماری بلند مدت شش دهم درجه افزایش نشان می دهد. 
وی اظهار کرد: بیشترین افزایش دما در خراسان رضوی طی بهار امسال مربوط به شهرستان های سرخس و بردسکن با 9 دهم درجه و کمترین افزایش دما مربوط به شهرستان های تایباد و قوچان با یک دهم درجه نسبت به مدت مشابه دوره آماری بوده است.
رسولی افزود: میانگین دما در مناطق مختلف این استان طی سال زراعی جاری نیز نسبت به سال زراعی قبل هفت دهم درجه افزایش دارد. 
وی اظهار کرد: میانگین دمای خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 13.8 درجه گزارش شده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت 1.1 درجه افزایش دارد. 
وی گفت: میانگین دمای مشهد نیز طی این مدت 13.5 درجه گزارش شده است که نسبت به سال زراعی قبل یک درجه و نسبت به دوره آماری 1.5 درجه افزایش نشان می دهد. 
خراسان رضوی دارای تابستانهای گرم و زمستانهای به نسبت سرد است و میانگین سالانه دمای هوا در این استان حدود 15 درجه می باشد. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار