دو نشست با یک موضوع مهم
کناری : شهرستان بویراحمد با این همه جمعیت روزافزون دانش آموزی چگونه باید مشکلات خود را حل کند ؟باید از کدام اعتبارات استفاده کند؟ چرا فلان شهرستان که دانش آموز بسیار کمتری از شهرستان بویراحمد دارد ، به میزان برابر با ما پروژه های افتتاحی دارد؟
کد خبر: ۶۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 25 June 2018
هفته جاری شاهد برگزاری دو نشست با یک موضوع و آن هم به صورت اضطراری در شهرستان بویراحمد بوده ایم که در هر دو نشست موضوع بحرانی فضای فیزیکی مدارس در شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفته است. و از آنجا که بیش از 50 درصد دانش آموزان استان تحت پوشش مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان است و درصد بالایی از این دانش آموزان را مهاجرت کنندگان از مناطق دیگر استان به بویراحمد تشکیل می دهند ، به نظر می رسد هم استاندار و هم هر سه نماینده استان در مجلس ، موظف به پیگیری این مشکلات باشند . مشکلاتی که آنچنان حاد و فائق آمدن بر آن ها سخت است که فرماندار بویراحمد به صراحت اعلام نماید:" از هم اکنون اعلام می کنم ، پس از آب که از تنش کم آبی به بحران آب تبدیل شده است ، چالش فضای فیزیکی در بویراحمد به دومین بحران این شهرستان تبدیل شده است."
 
قابل توجه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی! / زنگ هشدار دومین بحران در استان ! / چرا فلان شهرستان به اندازه شهرستان بویراحمد پروژه افتتاحی دارد؟ + تصاویر
 
نشست اضطراری شورای معاونین آموزش و پرورش استان در شهرستان بویراحمد
روز اول هفته ی جاری نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با دستور ویژه بررسی مشکلات فضای فیزیکی در شهرستان بویراحمد برگزار شد و لحظاتی قبل از تنظیم این گزارش سومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد که عمده مباحث مطرح شده در این جلسات موضوع بحران فضای فیزیکی در مدارس بود. و البته در نشست اول مدیر کل آموزش و پرورش اعلام کرد که موضوع مشکلات فضای فیزیکی این شهرستان را به عنوان دستور کار در شورای آموزش و پرورش استان مطرح خواهد کرد و در جلسه فرمانداری هم اعلام شد که در هفته آینده باز هم نشست اضطراری ادامه خواهد داشت.
در نشست شورای معاونین برخی نکات از زبان مدیر کل آموزش و پرورش بیان شد که قابل تامل است ! زارع پور گفت : شهرستان بویراحمد بالاترین نرخ مهاجر پذیری در کشور را دارد و یکی از دلایل اساسی در عقب ماندن ساخت و سازهای فضای فیزیکی از جمعیت دانش آموزی همین مهاجرت بی رویه است.
 
قابل توجه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی! / زنگ هشدار دومین بحران در استان ! / چرا فلان شهرستان به اندازه شهرستان بویراحمد پروژه افتتاحی دارد؟ + تصاویر
 
هادی زارع پور افزود : در مبحث مهاجرت متاسفانه مهاجرین به تنها چیزی که فکر نمی کنند وضعیت تحصیل فرزند خود در مناطق مهاجرت پذیر است ! به گونه ای که بیشتر مهاجرین با تعداد زیاد فرزند به شهر یاسوج و حومه مهارت می کنند اما اصلا به این موضوع توجه ندارند که فضای آموزشی لازم برای ادامه تحصیل فرزندشان مهیا هست یا نه؟!
البته در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، قول داد طرح های پیشنهادی کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان را به دقت مورد بررسی قرار داده و با تمام تلاش سعی نماید تامین اعتبارات لازم برای فائق آمدن بر این مشکلات را در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دهد.
 
قابل توجه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی! / زنگ هشدار دومین بحران در استان ! / چرا فلان شهرستان به اندازه شهرستان بویراحمد پروژه افتتاحی دارد؟ + تصاویر
 
حدود 100 مدرسه قابلیت استفاده را از دست داده اند!
 نکات بسیار مهمی که در هر دو نشست مذکور ازطرف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به آن اشاره شد موضوع عدم تناسب میزان جمعیت دانش آموزی با فضای فیزیکی موجود و یا در حال احداث بود.
علی حسن زاده با ارائه آماری گفت : در سال تحصیلی جاری بیش از 63 هزار دانش آموز تحت مدیریت این آموزش و پرورش قرار دارد که در سال تحصیلی پیش رو این آمار به حدود 70 هزار نفر خواهد رسید . این در حالیست که حدود 100 کلاس درس ما در اول مهرماه عملا حداقل استانداردها را برای پذیرش دانش آموز را ندارند و عملا این تعداد کلاس از پوشش جمعیت دانش آموزی خارج می شوند.
حسن زاده افزود : در حالیکه عمده اقدامات مجموعه آموزش و پرورش باید در حوزه ی مسائل آموزشی و پرورشی اختصاص یابد اما متاسفانه همه توان ما عملا در راه تامین فضای فیزیکی مدارس هزینه می شود و همین امر هم می تواند علیرغم تلاش هایزیاد فرهنگیان ، بر مسائل آموزشی و تربیتی تاثیر منفی بگذارد.
 
قابل توجه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی! / زنگ هشدار دومین بحران در استان ! / چرا فلان شهرستان به اندازه شهرستان بویراحمد پروژه افتتاحی دارد؟ + تصاویر
 
اعلام دومین بحران در بویراحمد
در سومین نشست شورای آموزش و پرورش ، فرماندار بویراحمد با اشاره وضعیت روزافزون مشکلات فضای فیزیکی مدارس در شهرستان بویراحمد ، خواستار اهتمام ویژه همه دستگاه های مرتبط در جهت رفع مشکلات موجود شد.
شاهرخ کناری گفت : سالانه بیش از 2 هزار دانش آموز بر جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود به گونه ای که هم اکنون بیش از 50 درصد دانش آموزان استان تحت پوشش آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هستند اما در خصوص تهیه ملزومات آموزشی از جمله فضای فیزیکی اعتباراتی که جوابگوی رفع نیازها باشد اختصاص داده نمی شود.
کناری با اشاره به این موضوع که پس از تنش آبی حال به شرایط بحرانی آب در شهرستان بویراحمد رسیده ایم ، افزود : اکنون ، وضعیت فضای فیزیکی به عنوان دومین بحران برای این شهرستان مطرح است که اگر فکری اساسی برای این موضوع نشود ، به مشکلات متعددی برخورد خواهیم کرد.
 رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه بیان کرد : با این همه افزایش جمعیت دانش آموزی در این شهرستان ، متاسفانه از طرف آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای فیزیکی سهل انگاری می شود .
عدالت در توزیع اعتبارات آموزش و پرورش رعایت شود / چرا فلان شهرستان به اندازه شهرستان بویراحمد پروژه افتتاحی دارد؟
فرماندار بویراحمد گفت : از اول مهر و با احتساب مدارس آسیب دیده از زلزله حدود 100 مدرسه در شهرستان ما به علت نداشتن حداقل شرایط پدافند غیرعامل از گردونه فضای آموزشی خارج می شود این در حالی است که آمار سالانه دانش آموزی افزایش می یابد! و این سوال مطرح است که  چگونه باید جوابگوی این جمعیت دانش آموزی باشیم؟
کناری با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه استان افزود : در جلسات توزیع اعتبارات وقتی خواسته می شود که در توزیع اعتبارات جمعیت شهرستان بویراحمد مورد توجه قرار گیرد ، مسئولین این دستگاه اعلام می کنند که جمعیت تنها ملاک نیست ! که به آن ها می گوییم ، چرا جمعیت ملاک نیست ؟ اتفاقا جمعیت مهمترین ملاک است . چرا که الان شهرستان بویراحمدبا این همه جمعیت روزافزون دانش آموزی چگونه باید مشکلات خود را حل کند ؟باید از کدام اعتبارات استفاده کند؟ چرا فلان شهرستان که دانش آموز بسیار کمتری از شهرستان بویراحمد دارد ، به میزان برابر با ما پروژه های افتتاحی دارد؟ چرا شهرستانبویراحمد که 55 درصد دانش آموزان استان را در خود جای داده است 2 پروژه افتتاحی در دهه فجر داشته باشد و فلان شهرستان که جمعیت به مراتب کمتری را دارد هم به همین میزان افتتاحیه پروژه داشته باشد!
آموزش و پرورش بویراحمد متعلق به ترکیب جمعیتی همه استان است
کناری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چه کسی باید پاسخگوی وضعیت موجود در خصوص وضعیت فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است ؟ گفت : کاملا مشخص است که آموزش و پرورش ، فرمانداری و نوسازی باید پاسخگو باشند که من اعلام می کنم اداره کل نوسازی کاهلی کرده است.
وی افزود : لازم است مدیر کل آموزش و پرورش در جلسات توزیع اعتبارات نسبت به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد جدیت بیشتری داشته باشد چرا که بخش اعظمی از جمعیت دانش آموزی بویراحمد از دیگر شهرستان ها و مناطق استان به بویراحمد مهاجرت می کنند و هر فعالیت و یا اخذ اعتباری برای بویراحمد صورت گیرد برای ترکیب جمعیتی کل استان است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار