سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای :
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 97، میزان حمل بار و صدور بارنامه نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافت ولی میزان فرار بار در شهرستان ‌های استان 30 تا 40 درصد است.
کد خبر: ۶۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 25 June 2018

سعید برازنده مقدم این مطلب را در نشست با معاونان و رئیسان اداره های راهداری شهرستان ‌ها و مسئولان حمل و نقل بخش راهداری استان بیان کرد.
وی در این گزارش بدون استناد به آمار گفت: گام های خوبی در مورد کنترل بار و بارنامه ها برداشته شده است، ولی آمارها چندان مناسب نیست و فرار بار را برخی ها در شهرستانهای استان تا 50 درصد هم ذکر می کنند.
وی با تأکید بر لزوم افزایش آموزش ها برای رفع مشکل حوزه حمل و نقل یزد افزود: رئیسان اداره ها باید آمار بارنامه‌ها و تناژ حمل را در هر ماه گزارش کنند.
سرپرست اداره کل راهداری استان تصریح کرد: رئیسان اداره ها، علت کاهش و افزایش بار را در بازه‌های زمانی مختلف مقایسه کنند تا نسبت به جایگاه شهرستان مربوطه در زمینه حمل و نقل بار، آگاهی کامل داشته باشند.
برازنده مقدم آنچه را کنترل دروازه‌ای و افزایش دقت نظرها در این ارتباط نامید، اظهار کرد: باید حمل بار کنترل شود، و برخی آمارها نشان می‌دهد که کنترل بارنامه ها ، آمار دقیقی از حمل و نقل بار ارایه می‌دهد. 
وی با بیان اینکه اردکان و یزد بالاترین میزان بارنامه‌های استان را دارند ، افزود: نظارت و کنترل ناوگان اتوبوس‌ رانی و بازرسی‌های موردی از شرکت‌های مسافربری و حضور رئیسان اداره ها در حوادث جاده‌ای الزامی است. 
این مسئول یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبار و بودجه، لازم است نسبت به نگهداری جاده‌ها و بخصوص بالا بردن موارد ایمنی جاده‌ها ، تدابیر لازم در هر شهرستان به صورت جداگانه، اندیشیده شود تا مسیری امن و هموار در جاده های استان داشته باشیم.
سرپرست اداره کل راهداری یزد، راهداری را سیستم عمرانی توصیف کرد و یادآور شد: در این سیستم اغلب با پیمانکاران مواجه هستیم، اما در بحث حمل و نقل 100 درصد با مردم ،آن هم از قشر خاص باید با آنها تعامل برقرار کرد. 
سالانه 20 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد جابجا می شود و این استان از نظر حمل کالا در میان 31استان کشور، در رتبه هفتم قرار دارد.
راهداری و حمل و نقل استان در 2 بخش جابجایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار