در صحن علنی مجلس اسلامی شهر خرمشهر مطرح شد:
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شهر خرمشهر مواردی از لزوم اعلام اعتبار و بودجه تخصیص یافته به دستگاه ها در سال جدید به شورای اسلامی شهر خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 25 June 2018

علی بندری، عضو شورای شهر خرمشهر در جلسه علنی این شورا از شیوه اطلاع رسانی مزایده و مناقصات انتقاد کرد و گفت: باید برای اطلاع از روند برگزاری مزایده و مناقصه ها تنها به اطلاع رسانی در سایت ها اکتفا نکرد و با نصب بنر و دیگر شیوه ها برای اطلاع از برگزاری مناقصده و مزایدات اقدام شود.

وی ادعا کرد برخی از پیمانکاران بومی در برخورد با وی از برگزاری مناقصه و مزایده ها اظهار بی اطلاعی می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه سخنان خود روند نامگذاری کوچه های خرمشهر را هم مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: برخی از کوچه های خرمشهر فاقد نام هستند و با وجود تعداد بسیار شهدا و چهره های برجسته در این شهرستان این امر پذیرفتنی نیست.

بندری همچنین با اشاره به محیط محدود اختصاص داده شده به نمازخانه در شهرداری خرمشهر، خواستار احداث محلی بزرگ تر و در در خور شان در این نهاد شد.

لزوم اعلام بودجه دستگاه ها و بیلان کاری شهرداری

فاخر ربیعی فر دیگر عضو شواری شهر خرمشهر در این نشست بر لزوم توجه به موارد مالی تاکید کرد و گفت: طبق ماده قانونی دستگاه ها موظف هستند بودجه سال 97 خود را به شورای اسلامی شهر خرمشهر اعلام کنند.

وی افزود: در جلسه اخیر کمیته برنامه ریزی استان برخی اعتبارات تملک دارایی به دستگاه ها اعلام شده است و مدیران دستگاه ها نیز طبق قانون باید اعتبارات درنظر گرفته شده از محل های مختلف را اعلام کنند که از رئیس شورای شهر درخواست می شود از طریق مکاتبه این امر را به اطلاع مدیران برساند.

ربیعی فر در خصوص لزوم انجام این کار توضیح داد: برخی دستگاه ها اعتباراتی در اختیار دارند که طبق این اعتبارات تصمیم به اجرای پروژه هایی می گیرند که با توجه به احتمال انجام عملیات عمرانی شهرداری در برخی مناطق هدف این دستگاه ها، لازم است این اطلاعات برای تصمیم گیری در خصوص ترتیب و زمان بندی اجرای کار در اختیار شورای شهر قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار اعلام بیلان کاری شهرداری به صورت جزئی شد و اظهار کرد: شهرداری و ادارات دیربط شهرداری به صورت جزئی بیلان کاری سال 96 خود را به صحن شورا اعلام کند تا طبق قانون نظارت و پیگیری ها انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر فعال سازی هرچه سریعتر کمیسیون های این شواری اسلامی را هم خواستار شد و بی اطلاعی و بی توجهی به شورای شهر خرمشهر از سوی برخی نهادها را ناشی از ضعف شورا دانست.

وی متذکر شد: طبق قانون هرگونه کوتاهی درقبال شورای شهر و مصوبات شورا از مجرای قانون و مجاری ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

اختصاص اعتبار به فرهنگ

مصطفی مطور جزیره دیگر عضو شورای شهر خرمشهر و مسئول کمیسیون فرهنگی این شورا نیز در این جلسه بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و اختصاص اعتبار از سوی نهادها به این منظور تاکید کرد.

وی توجه به اوقات فراغت را راهکاری فرهنگی برای مقابله با انواع بد رفتاری های اجتماعی دانست و افزود: در تمام نهادها درصدی از اعتبارات به مباحث فرهنگی اختصاص داده می شود و اوقات فراغت می تواند مانع بسیاری از رفتارهای هیجانی شود.

مطور جزیره از نهادها خواست شهرداری را یک نهاد مستقل و مسئول فرهنگ شهری ندانند بلکه با توجه به تاثیر شهرداری در بخش های مختلف با بسیج عمومی و همیاری شهرداری به مسائل فرهنگی ورود کنند.

وی همچنین به برگزاری مسابقه بین المللی شعر عربی « امیر البیان» در خرمشهر اشاره کرد و از این اقدام که از طریق گنج شبکه بین المللی در ایام ماه مبارک رمضان پخش می شد به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ و قابل تقدیر یاد کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار