کد خبر: ۶۲۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 June 2018

 

نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی، قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.
 

به‌رغم مواضع شناخته شده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دهه 60، فائزه هاشمی در گفت‌وگو با یک روزنامه انگلیسی گفته است که ارتباط نداشتن ایران با ایالات متحده از همان ابتدا امری اشتباه بوده است.

به گزارش فارس، «فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس درباره لزوم گفت‌وگو با دولت آمریکا برای خروج از مشکلات سخن گفت.

فائزه هاشمی به روزنامه فایننشال تایمز گفته است «نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی، قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.»

وی همچنین گفت، «اینکه از ابتدا، هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود... جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است... من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه حلی‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود... اکنون بحران در تمام جنبه‌ها به اوج رسیده است در حالی‌که نظام وانمود می‌کند همه چیز عادی است.»

او در بخش دیگری می‌گوید: «ایران باید نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد ولی اگر در حال حاضر هیچ متحد وفاداری غیر از حزب الله لبنان نداریم، [این بدان معناست که] رویکرد ما نمی‌تواند درست باشد.»

وی در بخشی از یک ادعا درباره حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت «این طور احساس می‌شود که آقای روحانی، مسائل کشور را رها کرده است.»

فائزه هاشمی ادامه داد «ما عادت کردیم مشکلات را بعد از آنکه به نقطه بحرانی رسید،‌ حل کنیم مثل آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی [در سال ۱۳۶۰] و قبول صلح با عراق [در سال ۱۳۶۷]؛ احتمالاً در مورد آقای ترامپ هم همین‌گونه اقدام می‌کنیم.»

وی همچنین افزود «مذهب ما اجازه داده اسلام را به‌روز کنیم، چرا نباید سیاست‌های‌مان را به روز کنیم؟ مردم ایران، آینده جمهوری اسلامی را تعیین می‌کنند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار