ماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: 13 هزار و 322 داوطلب ایلامی در آزمون سراسری سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در گروه های آزمایشی مختلف طی 2 روز برای ورود به دانشگاه های کشور با هم رقابت می کنند.
کد خبر: ۶۲۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 25 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مصطفی نعمتی اظهار کرد: آزمون سراسری سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور همزمان با سراسر کشور در استان ایلام از صبح پنجشنبه هفتم تیرماه آغاز می شود و تا روز جمعه هشتم تیرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان کنکور سراسری در ایلام 52 درصد معادل شش هزار و 928 نفر را دختران و 48 درصد معادل شش هزار و 394 نفر را نیز پسران تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با 9 هزار و 325 نفر بیشترین داوطلب و گروه آزمایشی هنر با 277 نفر کمترین داوطلب را در این استان دارند.

وی یادآور شد: همچنین شهرستان ایلام با شش هزار و 104 نفر بیشترین داوطلب و شهرستان مهران با 484 هزار نفر کمترین داوطلب را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام افزود: آزمون کنکور برای گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه و گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی نیز صبح و عصر جمعه برگزار می شود.

نعمتی اظهار کرد: تمامی 10 شهرستان استان دارای حوزه برگزاری کنکور هستند و در مرکز استان نیز در روز پنجشنبه در 2 حوزه دانشگاه ایلام شامل دانشکده ادبیات و فنی مهندسی این آزمون برگزار می شود اما روز جمعه بدلیل حجم بالای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی علاوه بر دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور و موسسه آموزش عالی باختر نیز حوزه برگزاری کنکور هستند.

وی یادآور شد: توزیع کارت ورود به آزمون سراسری برای تمامی داوطلبان از روز گذشته آغاز شده است و تا یک روز پیش از برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی ادامه دارد ضمن اینکه باجه رفع نقص نیز در دانشگاه ایلام مستقر است و تمامی داوطلبان در صورت هر گونه مغایرت در کارت خود می توانند به این باجه مراجعه کنند.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام با بیان اینکه فرآیند آزمون سراسری در نوبت صبح راس ساعت 8 آغاز می شود از تمامی داوطلبان خواست با توجه به ترافیک شدید خصوصا در روز جمعه زودتر به محل آزمون مراجعه کنند.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری 97 در استان ایلام نسبت به کنکور 96 نسبتا افزایش داشته و از 11 هزار و 962 نفر به 13 هزار و 322 نفر رسیده است.

چهل و هشتمین دوره آزمون سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

تازه ترین دوره این آزمون سراسری روزهای 7 و 8 تیرماه (پنجشنبه و جمعه پیشرو) با شرکت یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر برگزار می شود؛ از این تعداد، 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند و به عبارت دیگر 59.23 درصد داوطلبان زن و 40.77 درصد مرد هستند.

تعداد داوطلبان در گروه های آموزشی مختلف شامل 144 هزار و 550 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 642 هزار و 451 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 205 هزار و 26 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12 هزار و 260 نفر در گروه آزمایشی هنر و 7 هزار و 538 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی، است.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، پس از تصحیح برگه های آزمون سراسری به صورت ماشینی، نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مردادماه 96 بر روی سایت سنجش منتشر می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری 96 نیز شهریورماه امسال اعلام خواهد شد.

استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجوی مقاطع گوناگون در آن تحصیل می کنند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار