تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: باورهای غلط شکل گرفته در جامعه ، عامل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است و مبارزه با این ماده خانمانسوز نیازمند همراهی همه مردم است.
کد خبر: ۶۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 25 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید قدیر مرتضوی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: برای مبارزه با مقوله اعتیاد به مواد مخدر، فرهنگسازی و اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: فعالیت های حوزه مبارزه با موادر مخدر در دهه 70 بر مبارزه با عرضه مواد مخدر ، در دهه 80 بر مقوله درمان و در دهه 90 بر پیشگیری متمرکز شده است.
مرتضوی، مبارزه با مواد مخدر را نیازمند همراهی و همکاری مردم دانست و گفت: حاکمیت به تنهایی نمی تواند با این پدیده شوم مبارزه کند بلکه این امر نیازمند همراهی همه افراد جامعه است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف روانگردانها، گل و شیشه بیشترین تقاضا را از سوی جوانان دارد، تصریح کرد: با آگاه سازی جوانان نسبت به زیان های ناشی از مصرف این نوع مواد مخدر می توان تا حد زیادی از گرایش آنها جلوگیری کرد.
مرتضوی، آموزش های مستمر را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: این برنامه ویژه دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و محلات در استان در حال اجرایی شدن است.
وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر ، از اجرای یک هزار ویژه برنامه در این هفته خبر داد و گفت: این در حالی است که تلاش شده تا از مناسبتی کردن مقوله مبارزه با موادمخدر دوری کرده و در تمام سال در این راستا بکوشیم.
 26 ژوئن که مصادف با پنجم تیرماه است با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و در ایران سرآغاز هفته ای به همین نام است و تا یازدهم تیر ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار