مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت:یکسال گذشته جمعا دو هزار و ۴۲۹ جسد در پزشکی قانونی استان معاینه شده است.
کد خبر: ۶۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 25 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، آرتین کمالی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، افزود:با نهادینه شدن طرح دادپزشک در کرمانشاه  که از اواخر سال ۹۵ بنام طرح ساماندهی اجساد دربرنامه ششم توسعه نیز آمده،  انجام شد .

وی خاطر نشان کرد:در این طرح اجسادی که در منازل و کلینیک‌ها فوت شده اند،توسط دادپزشک معاینه و گواهی فوت آنان صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار داشت:با اجرای این طرح دیگر پزشک‌های عمومی نمی‌توانند گواهی فوت صادر کنند مگر با هماهنگی با پزشکی قانونی اینکار انجام می شود. 

کمالی تصریح کرد:ماهانه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ جسد توسط دادپزشک‌های کرمانشاهمعاینه شده و گواهی فوت آن‌ها صادر می‌شود.

وی افزود:طرح دادپزشک معاینات بالینی از خرداد سالجاری در مرکز ترومای کرمانشاه (بیمارستان طالقانی) راه اندازی شده که بنا به درخواست بیماران شرایطفیزیکی بیمار را در زمان انتقال به بیمارستان بررسی و ثبت کرده تا بیمار پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان طبق مستندات بتواند به پزشکی قانونی مراجعه کند.

به گفته این مسئول: معاینات بالینی انجام گرفته در پزشکی قانونی کرمانشاه را در سال گذشته ۴۳ هزار و ۱۶۰ معاینه صورت گرفته که ۲۹ هزار و ۷۰۲ مورد مرد و ۱۳هزار و ۴۵۸ مورد زن بوده اند.

 

کمالی تاکید کرد: باتوجه به آمار بالای جمعیت مرکز استان ضروری است که مرکز شماره دو پزشکی قانونی این شهر راه اندازی شود که در حال حاضر زمین آن آماده است. حدودیک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای ساخت آن مصوب شده، اما هنوز تخصیص نیافته که به محض تخصیص عملیات اجرایی ساخت این مرکز را اجرایی خواهیم کرد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار