نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از شرکت بیش از 72 هزار داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری سال 97 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (هفتم و هشتم تیرماه) خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 25 June 2018

عبداله پارسا اظهار کرد: در مجموع 72 هزار و 730 داوطلب در بیش از 27 حوزه در خوزستان در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد که دانشگاه شهید چمران با میزبانی 11 هزار و 431 داوطلب بیشترین آمار داوطلبان را میان حوزه‌های برگزاری آزمون در استان دارد. بعد از آن آموزش و پرورش اهواز با میزبانی 7 هزار و 629 داوطلب، بیشترین آمار داوطلب را دارد.

وی افزود: آزمون سراسری پنج‌شنبه و جمعه (هفتم و هشتم تیرماه) برگزار می‌شود. داوطلبان گروه‌های آزمایشی رشته ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه، گروه هنر در عصر پنج‌شنبه، گروه علوم تجربی صبح جمعه و گروه زبان خارجی در عصر جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی سه هزار و 25 داوطلب شامل 980 خانم و دو هزار و 45 آقا در پنج حوزه فرعی در دانشکده‌های کشاورزی، علوم تربیتی، مهندسی، ادبیات و علوم در دانشگاه شهید چمران در آزمون شرکت می‌کنند. در گروه علوم انسانی نیز هزار و 212 داوطلب شامل 138 خانم و هزار و 704 آقا در سه دانشکده علوم ریاضی، اقتصاد و الهیات به رقابت می‌پردازند.

پارسا ادامه داد: همچنین عصر روز پنج‌شنبه، 936 داوطلب شامل 766 خانم و 170 آقا در رشته هنر در این حوزه به رقابت می‌پردازند. صبح روز جمعه نیز، در این دانشگاه چهار هزار داوطلب شامل دو هزار خانم و دو هزار آقا برای شرکت در آزمون رشته علوم تجربی و عصر این روز در گروه زبان خارجی دو هزار و 258 داوطلب شامل یک هزار و 596 خانم و 662 آقا در دانشگاه شهید چمران حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: توزیع کارت ورود به جلسه آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه سنجش کارت خود را دریافت کنند. باجه‌ رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون از سه‌شنبه و چهارشنبه در درب ورودی شمالی دانشگاه فعال می‌شود. این باجه از صبح سه‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 14 تا 18 پاسخگوی داوطلبان خواهد بود. البته برخی از اصلاحات کارت‌های ورود به جلسه از طریق سامانه سازمان سنجش قابل حل است. درصورتی که رفع نقص از این طریق امکان‌پذیر نبود از داوطلبان می‌خواهیم نسبت به رفع نقص یا صدور کارت جدید هرچه سریع‌تر اقدام کنند و این کار را به لحظه‌های پایانی موکول نکنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: صبح پنج‌شنبه و صبح جمعه راس ساعت 7.30 درب ورودی دانشگاه بسته می‌شود و بعد از این زمان به داوطلبان اجازه ورود به حوزه امتحانی داده نمی‌شود. برای داوطلبانی که در لحظه آخر (ساعت 7.30) وارد دانشگاه شده‌اند 15 دقیقه فرصت برای حضور در حوزه‌های فرعی در دانشکده‌ها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب درب حوزه‌های فرعی راس ساعت هفت و 45 دقیقه صبح و 14 و 45 دقیقه ظهر بسته خواهد شد و آزمون نوبت صبح در ساعت 8 صبح و آزمون نوبت عصر ساعت 15 آغاز می‌شود.

پارسا خاطرنشان‌کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم به موقع در محل آزمون حضور پیدا کنند و کارت ورود به جلسه را حتما همراه داشته باشند چراکه بدون همراه داشتن کارت، به هیچ وجه به داوطلب اجازه ورود به جلسه داده نمی‌شود. همچنین از داوطلبان می‌خواهیم از همراه آوردن وسایل اضافی خودداری کنند. تا یک ساعت پس از شروع آزمون نیز به هیچ کس اجازه خروج از آزمون داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین همراه داشتن هرگونه وسیله هوشمند مانند تلفن هوشمند، ساعت هوشمند و... حتی در صورت خاموش بودن به منزله تخلف و تقلب محسوب شده و به سازمان سنجش گزارش خواهد شد. داوطلبان نباید هیچ گونه جامدادی، کلاسور یا پک‌های مواد غذایی همراه خود داشته باشند؛ در طول جلسه پذیرایی انجام خواهد شد و نیازی به همراه داشتن مواد غذایی نیست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کنکور سراسری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار