نماینده مردم فارس:مساله تولیدات صنعتی داخلی نباید مورد غفلت واقع شود
کد خبر: ۶۲۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) امروز، ۴ تیرماه در دیدار قاسمی، مدیرکل و جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان فارس با وی كه در محل حوزه علمیه رضویه شیراز برگزار شد، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان شعار سال در نظر گرفته شده و طبعاً مورد توجه قرار گرفتن این موضوع به‌صورت کاربردی و عملی مطرح است.
وی افزود: در کنار تولیدات کشاورزی اعم از زراعی و باغی و تولیدات دامداری و امثال این‌ها که در حقیقت از عمده‌ترین کالاهای تولیدی داخلی و ایرانی هستند، مساله تولیدات صنعتی داخلی نباید مورد غفلت واقع شود.
آیت‌الله دستغیب با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی راهی به سوی خودکفایی، استقلال و بر پای خود ایستادن است، گفت: با حمایت از کالای ایرانی نیاز کشور و محدودیت‌هایی که از دوران بعد از انقلاب برای کشور ایجاد شده است از بین می‌رود.

پیشبرد اهداف جهاد کشاورزی، خود جهاد بزرگی است
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش در جهت پیشبرد اهداف جهاد کشاورزی، خود جهاد بزرگی است، گفت: این جهاد، در حقیقت ادامه جهاد در بخش نظامی و در همه ابعاد است.

جهاد در مکتب اسلام به جهاد نظامی محدود نمی‌شود
وی با اشاره به اینکه جهاد در مکتب ما به جهاد نظامی محدود نمی‌شود کما اینکه خودسازی یکی از ابعاد جهاد است، بلکه جهاد اکبر نامیده شده که عبارت از مبارزه با نفس اماره است، گفت: مبارزه با هواهای نفسانی، مبارزه با شیاطین جن و انس است و یک فرصت و موقعیت ویژه برای همه عزیزان و برادران و خواهرانی است که در سراسر میهن اسلامی به گونه‌ای در جهاد کشاورزی خدمت می‌کنند.
آیت‌الله دستغیب یادآور شد: اجر عظیم جهاد را خداوند به جهادگران اعطا می‌کند و همه این پاداش الهی منحصر به آخرت نیست، خیلی از این‌ها در زندگی دنیوی هم تأثیرگذار است مخصوصاً که در جهت رفع نیازهای عامه مردم هم است.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه پیرامون انجام حوائج مردم فصل عمده‌ای در روایات داریم، گفت: در منابع حدیثی، فقهی و اصول کافی چندین فصل عمده مربوط به رفع نیازهای مردم است؛ اینکه کسانی که در فقر مالی هستند به این‌ها کمک و با آن‌ها همراهی شود که در زمینه‌های مختلف این کار انجام شده است.

نیازها فقط نیاز طبقات ضعیف جامعه نیست
وی با بیان اینکه نیازها فقط نیاز طبقات ضعیف جامعه نیست، گفت: این نیازها به‌صورت نیازهای فردی و اجتماعی است و من فکر می‌کنم جهاد کشاورزی پاسخگوی نیازهای اصلی و عمده جامعه است که البته در جایگاه خودش باید با توجه به معارف دینی و منابع اسلامی ما تشریح شود.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز بیان كرد: رسیدگی به نیازهای مردم در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی انجام و برای همه مردم ثابت شده است که کشاورزان، باغداران و دامداران، کارهایی انجام می‌دهند که موجب رضای خداست.
آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: تشکیلاتی که با تدبیر، برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات برای کشاورزان و دامداران و رفع موانع از کار آنها تلاش می‌کند از دیدگاه اسلام کار بزرگی انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه اگر در گذشته تلاش در زمینه خدمت رسانی به دامداران، کشاورزان و باغداران با دوراندیشی همراه بود، امروز با خیلی از مشکلات در عرصه کشاورزی مواجه نبودیم، گفت: این حوزه بسیار مهم و تخصصی است و حفر چاه‌ها بدون برنامه و دوراندیشی، به خشکسالی‌های اخیر دامن زده است.

كار جهادی، توأم با تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح و دوراندیشی است
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: اگر تدبیری اندیشیده می‌شد یا در حد بالاتر به آن توجه می شد ما امروز با این مشکلات مواجه نبودیم یا مشکلات کمتر بود. کار جهادی یک کار توام با تدبیر، دقت و برنامه‌ریزی صحیح و دوراندیشی است که باید به آن توجه داشت، البته اساس و بنیان جهاد، تقوا و پاکی و صداقت و دلسوزی برای دیگران و اهتمام برای خدمت به مردم است که ارزش آن گاهی از بسیاری از عبادات بالاتر است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت موسی‌بن جعفر(ع) مبنی بر اینکه کسانی که برای رفع نیازهای مردم تلاش می‌کنند در عالم قیامت که کارها سخت و دشوار است و روز بسیار پر دغدغه ای است آن‌ها در امن و امان هستند، گفت: این حوائج مردم فقط به شکل آنچه که در کمیته امداد یا خیریه‌ها انجام می‌دهند نیست بلکه برخی از نیازها، نیازهایی است که به‌صورت عمومی و کلی، کسانی متکفل آن هستند از جمله عزیزانی که در مجموعه جهاد کشاورزی کار می‌کنند.
آیت‌الله دستغیب ابراز امیدواری كرد: در استان پهناور فارس هم که یک استان با گرایش کشاورزی است و مقتضیات بیشتر به این سمت و سو است با کار دقیق کارشناسی شده، مشکلات برطرف شود و کشاورزان، باغداران و دامداران بتوانند محصولات با کیفیت عرضه کنند و نیازهای استان در این زمینه برطرف شود.

خودکفایی در زمینه محصولات کشاورزی و باغداری؛ از مؤثرترین راه حل‌های مشكلات اقتصادی
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، خودکفایی در زمینه محصولات کشاورزی و باغداری را یکی از مؤثرترین راه حل‌های مشکلات اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم که به نحو بهتر و خوبتر از گذشته فعالیت در این زمینه انجام شود.

تریبون ائمه جمعه، نقش مهمی در آگاهی‌بخشی مردم ایفا می‌كنند
وی گفت: تریبون‌های نمازهای جمعه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا خصوصاً در زمان‌های مناسب به نظر بنده می‌تواند در ترویج امر مهم آگاهی دادن به قشرهای مختلف مردم نقش داشته باشد. شاید یک روحانی نسبت به جزئیات مسائل جهادکشاورزی آنچنان آگاهی نداشته باشد، خیلی از عزیزان ما هم در حد بالایی حتی بعضی هم در حد کارشناسی آگاهی‌هایی دارند اما همه اینچنین نیستند بنابراین یک ارتباط نزدیک بین مسئولان جهاد کشاورزی با ائمه جمعه و جماعات و مبلغین دینی ما می‌تواند این مشکل را حل کند. البته این ارتباط برقرار بوده و حضور روحانیون و نمایندگان محترم ولی فقیه در دفاتر جهاد کشاورزی این رابطه را همواره برقرار داشته است، اما خوب این که به صورت مستمر نیازها ارائه شود و طبقات مختلف مردم بدانند و آگاه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار