دادستان نظامی استان قم مطرح کرد
دادستان نظامی استان قم گفت: با توجه به هفته قوه قضائیه سربازانی که در استان فراری هستند، اگر به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند، در این هفته آن‌ها را بازداشت نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم، کمال فرهنگ نیا با اشاره به جرایم در نیروهای مسلح اظهار کرد: بیشترین جرایم در بین نیروهای مسلح در نیروی انتظامی است، جرم شایع در این نیروها فرار از خدمت سربازی است و با کلاس‌های آموزشی به دنبال کاهش جرایم در نیروهای مسلح هستیم.

وی ادامه داد: گاهی افراد که دچار جریمه‌های رانندگی می‌شوند، برای کاهش جرایم خود علیه پلیس راهنمایی و رانندگی در سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت می‌کنند.

دادستان نظامی استان قم افزود: همه ضابطین سازمان قضایی نیروهای مسلح در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت می‌کنند و آن‌ها باید کارت ضابطیت این سازمان را به همراه داشته باشند، همچنین سربازان هم به عنوان ضابطین سازمان قضایی نیروهای مسلح تلقی نمی‌شوند.

فرهنگ نیا، پیشگیری از وقوع جرم را راهبرد سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: در همه فصول کمیته‌های پیشگیری از جرم تشکیل می‌شود و راهکارهای پیشگیری از جرم در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح باید به گونه ای با افراد برخورد کنیم تا آماده برگشت به یگان‌های خدمتی باشند.

دادستان نظامی استان قم افزود: حبس با خدمت را در این سازمان داریم، یعنی فرد در طول روز در یگان خدمتی حضور دارد و در شب در بازداشتگاه سپری خواهد کرد، یک بند زندان خاص برای زندانیان نیروهای مسلح در استان داریم که با زندانیان عادی در یک جا نیستند.

فرهنگ نیا با اشاره به جرم فرار از خدمت اظهار کرد: کسانی که مرتکب این جرم شوند و مدت آن زیر دو ماه باشد و به یگان خدمتی مراجعه کنند، دیگر برای آن‌ها پرونده قضایی باز نمی‌شود و یگان‌های خدمتی خودشان باید به پرونده‌هایشان رسیدگی کنند و به ازای هر روز غیبت دو روز اضافه خدمت بدهند.

وی ادامه داد: کسانی که مرتکب به خسارت اموال دولتی می‌شوند، اگر خسارت آن‌ها بالای یک میلیون تومان باشد پرونده‌های آن‌ها به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارسال خواهد شد و زیر این عدد در خود یگان نظامی رسیدگی می‌شود.

دادستان نظامی استان قم افزود: ورود به منزل و محل سکونت افراد و بازرسی از اشیاء و لوازم از جمله خودرو بدون مجوز قضایی ممکن نیست، قانون این مساله را قانونمند کرده است و هیچ کسی ضابط قوه قضائیه نیست مگر این که شرایط لازم را داشته باشد.

فرهنگ نیا با اشاره به گشت‌های بسیج اظهار کرد: بسیج گشت‌های محله محور را دارد و تنها در مواردی که نیروی انتظامی درخواست داشته باشد، گشت ایست بازرسی توسط نیروهای بسیجی دارای گواهی ضابط قضایی ایجاد می‌شود و بسیجیان جزو نظامیان شمرده شدند.

وی ادامه داد: با توجه به هفته قوه قضائیه سربازانی که در استان فراری هستند، اگر به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند، در این هفته آن‌ها را بازداشت نمی‌کنیم و به این سربازان مجازات حبس نخواهیم داد.

دادستان نظامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در کلاس‌های آموزشی به صورت مستمر به نظامیان در خصوص رفتارهای ناپسند با دیگران تذکر می‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار