مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از آبرسانی تانکری به ۴۸۵ روستا در خراسان رضوی خبرداد.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 26 June 2018

به گزارش تابناک رضوی، محمد دانشگر ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چقدر تولید آب رابیشتر کنیم به همان میزان از منابع نسل آینده استفاده شده و هزینه ای بر دولت نیز تحمیل می شود به همین دلیل باید از تجربه کشورهایی که دوره های خشکسالی را پشت سر گذاشته اند استفاده کرده و بتوانیم با کم آبی مقابله کنیم.

وی افزود:تولید هر متر مکعب آب هزینه ای بالغ بر ۱۶۰۰ تومان دارد و هزینه ای که از مشترکین دریافت می شود ۳۶۶ تومان به ازای هر متر مکعب است که هزینه ای بسیار ناچیز است و باعث می شود بسیاری از مشترکین به صرفه جویی اهتمام نداشته باشند از این رو اقتصاد آب در مدیریت مصرف نقش بسیار مهمی دارد. بررسی ها نشان داده است سهم هزینه هر متر مکعب آب در سبد خانوار روستایی ۰.۳۵درصد است و با این وجود ما یازده میلیارد تومان از مشترکان طلبکار هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۷۹ روستا با ۵۸۷ هزار مشترک تحت پوشش این شرکت قرار دارند که نزدیک به ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود همچنین ۸۰درصد آب روستایی از طریق چاه ها تامین می شود و ۲۲ هزار کیلومتر طول خطوط انتقال وتوزیع آب روستایی در خراسان رضوی است.

دانشگر تصریح کرد: الگوی مصرف، ۱۵ مترمکعب در ماه برای هر مشترک است که بررسی های نشان می دهد ۷۰ درصد مشترکان این الگو را رعایت می کنند ولی ۳۰ درصد بالاتر از الگو ها مصرف دارند و که هستیم ۱۹ هزار مشترک پر مصرف را شناسایی تا بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.

وی افزود: براساس آمار متوسط بارندگی طی ۱۰ سال گذشته کاهش داشته و در خراسان رضوی بارندگی سال جاری ۱۳۴ میلی متر بوده که ۲۸درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی بیان کرد: ۹۸ میلیون متر مکعب تولید آب در سال است که نیاز ۱۲۸ میلیون متر مکعب بوده و بنابرانی ۳۰ میلیون کمبود داریم که باید با مدیریت مصرف جبران کنیم.

وی عنوان کرد: ۲۰۷ روستا بحران کم آبی دارند و ۴۸۵ روستا با تانکر آبرسانی می شوند و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا مشکلات تامین آب روستاها به کلی حل شود و این در حالی است که سال گذشته از۱۰۴ میلیارد مصوب ۴۹ درصد تخصیص یافت.

دانشگر ادامه داد:طی سالهای ۹۴ تا ۹۶ اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف حفر ۲۲۷ حلقه چاه ، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری ، ۶۸ هزار متر مکعب ایجاد مخازن و آبرسانی به ۴۰۹ روستا شده است.

وی گفت: با دستور مقام معظم رهبری و برداشت از صندوق توسعه ملی، برنامه ریزی شده است که ۵۱ مجتمع اولویت دار در خراسان رضوی آبرسانی شوند که ۱۳ در مجتمع کار به اتمام رسیده است و برای تکمیل دیگر مجتمع ها نیاز به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: کیفیت آب تحویلی به مردم توسط ۲۴ آزمایشگاه کنترل کیفیت آب به صورت مستمر اندازه گیری شده و هزار و ۱۵۶ دستگاه کلر زن در خراسان رضوی برای گند زدایی آب شرب فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار