مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج در جنوب استان کرمان بعنوان محور هدف ایمن سازی و کاهش تصادفات انتخاب شد.
کد خبر: ۶۲۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 28 June 2018

مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از برگزاری ۳ جلسه هماهنگی برای تقسیم کار‌های فعالیت‌های عملیاتی در این محور با مشارکت قرارگاه پلیس راه جنوب، هلال احمر، مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، رودبار و کهنوج خبر داد و گفت: با توجه به بروز ۴۸۲ فقره تصادف در سال گذشته و کشته شدن ۲۳۴ نفر در محور‌های جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه‌های همکار نظیر قرارگاه پلیس راه جنوب استان، مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و هلال احمر کمیته اجرایی ایمنی حمل ونقل جنوب استان تشکیل و با قدرت و با برنامه برای کاهش تصادفات امسال وارد میدان شده است.

مسعود جمیلی با بیان اینکه حفظ جان مردم ورانندگان از وظایف اصلی ما است افزود: در محور بزرگراهی جیرفت - کهنوج با توجه به قرارگرفتن روستا‌های پر جمعیت و کشاورزی‌های وسیع در حاشیه محور مخاطرات زیادی رانندگان و ساکنان حاشیه این محور را تهدید می‌کند که یکی از این مخاطرات ایجاد و احداث راه‌های دسترسی غیرمجاز مستقیم به مسیر بزرگراهی از روستا‌های حاشیه‌ای و مزارع به محور اصلی جاده است.

وی از شناسایی بیش از ۶۰ نقطه و محل دسترسی کشاورزی، مسکونی، دامپروری، صنعتی در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج خبر داد و افزود: احداث این راه‌های دسترسی مستقیم با توجه به سرعت بالا در بزرگراه زمینه ایجاد تصادفات را افزایش می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: کمک به رفع نقاط حادثه خیز در این محور بزرگراهی بایستی با همکاری همه دستگاه‌های همکار، دهیاری‌ها و به ویژه مردم رفع و کاهش یابد.

مسعود جمیلی با اشاره به هزینه میلیاردی سالانه برای ایمن سازی این محور از جمله اجرای شیب شیروانی، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، تابلو‌های اخباری و روشنایی افزود: فرهنگ سازی رانندگی ایمن و رعایت ساکنان حاشیه بزرگراه برای استفاده از این محور هم نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

همچنین محمودی معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان و دبیر کمیته اجرایی ایمنی حمل ونقل جنوب استان هم گفت: در قالب این کمیته اجرایی با تشکیل کارگروه‌های مختلف با حضور کارشناسان حوزه قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان، ایمنی و ترافیک، ایمنی راه، نگهداری راه ها، نگهداری ابنیه، حقوقی و حریم، مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین تیم‌های عملیاتی راهداری شهرستان فعالیت‌هایی به صورت هر روز با اکیپ‌های فعال در محور انجام می‌شود که نیازمند همکاری مردم و دهیاری‌های روستا‌های حاشیه بزرگراه است.

مجتبی محمودی افزود:با هماهنگی بعمل آمده با فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان سرهنگ آبکار با افزایش استقرار تیم‌های گشتی پلیس راه کنترل شدید تخلفات حادثه ساز وبرخورد قاطع با متخلفین از دیگر برنامه‌های این طرح می‌باشد.

وی با بیان اینکه در این کمیته طرح‌های کارشناسی میدانی انجام شده است تصریح کرد: امیدواریم در صورت اجرای با برنامه این طرح‌ها کاهش چشمگیری در تصادفات این محور داشته باشیم.

دبیر کمیته اجرایی ایمنی حمل و نقل از اجرای طرح ایمن سازی و کاهش تصادفات در دیگر محور‌های پر حادثه جنوب استان پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار