مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: هدف جشنواره رضوی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.
کد خبر: ۶۲۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 02 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عطالله جباری در نشست هم‌اندیشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه جشنواره رضوی مزین به نام علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) است همه مجموعه باید در تعامل با دستگاه های اجرایی و فرهنگی، نهادها و اماکن مذهبی اهداف جشنواره را دنبال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: هدف جشنواره رضوی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است. خانوادگی به ویژه در بخش الکترونیک است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار کرد: مهم ترین رویکرد در بخش الکترونیک پرهیز از اسراف کاغذ و صرفه جویی در هزینه است، در حال حاضر اکثریت جامعه دسترسی آزاد به اینترنت و آشنایی با سایت های مختلف را دارند و می توانند در صورت کمبود پاسخنامه یا کتاب ها به راحتی با مراجعه به سامانه جشنواره رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند و فایل PDF کتاب ها را نیز دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد: این اداره کل با بهره مندی از ظرفیت های مختلف استان و رایزنی با ادارات؛ اهتمام ویژه به تبلیغ و ترویج این جشنواره با هدف دعوت به مسابقه کتابخوانی رضوی داشته که با استقبال عموم همراه بوده است.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم در این فرصت اندک با روحیه ای جهادی و اراده‌ای مضاعف و مصمم و خستگی ناپذیر ظرفیت را برای حضور پرشور مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم سازیم و آحاد جامعه را به این امر مهم تشویق و ترغیب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار کرد: جشنواره رضوی علاوه بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره عملی اهل بیت در بین همه اقشار و گروه های سنی هدف دیگری همچون معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های فرهنگی و پتانسیل های مختلف آن را دنبال می کند.

وی بیان کرد: ما بر آنیم مردم به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند از آنجا که چند عنوان از کتاب ها مربوط به زندگینامه حضرت فاطمه معصومه(س) است و ما نیز در جوار کریمه اهل بیت هستیم؛ تاکید بیشتر ما به معرفی کتاب های مرتبط به بانوی آب و آیینه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار