قهرمان کشوری پارکور گفت: پارکورکاران خراسان رضوی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 02 July 2018

به گزارش تابناک : حسین دهداری اظهار داشت: پارکور تکنیک‌های مختلفی دارد و از نظر حرکتی شبیه فری‌رانینگ است، این ورزش در سال 80 وارد ایران شده و نخستین مسابقات رسمی در شیراز برگزار شد، این ورزش در بدو ورود مورد ممنوعیت قرار گرفت تا پس از مدتی برای آن هیئت پارکور استان شکل گرفت.

قهرمان کشوری پارکور گفت: این ورزش توسط دیوید بل و سباستین فوکان راه‌اندازی شد و تاکنون طرفداران بسیاری در ایران داشته است، ورزش پارکور در گذشته زیر نظر ورزش‌های همگانی بود که پس از آن به هیئت انجمن‌های ورزشی ملحق شد، به تازگی نیز از این هیئت خارج شده و زیر نظر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی قرار گرفته است.

دهداری خاطرنشان کرد: پارکورکاران از گذشته در این ورزش فعال بودند اما هیئت از چند ماه پیش شکل گرفت، پارکورکاران کشور بسیار ماهر هستند، به طوری که جیسون پاور یکی از ورزشکاران معروف این رشته، کلیپ یکی از ورزشکاران ایرانی به نام فرشاد محمدی را در صفحه مجازی خود انتشار داد، رشته‌هایی مانند تریکینگ از جمله رشته‌هایی است که پارکورکاران استان در آن زمینه مهارت دارند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران پارکور در خراسان رضوی از حمایت مطلوبی برخوردار نیستند، در واقع تاکنون خود به تنهایی به این جایگاه رسیدند و کسی در این راه به آنها کمک نرسانده است، با این حال ورزشکاران با تمام توان خود برای رسیدن به سطوح بالاتر در حال تلاش هستند.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار