مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تلاش می کنیم ۳۹ اثر تاریخی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را حفظ کنیم.
کد خبر: ۶۲۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 05 July 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی فر صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: مجموع مساحت بافت های تاریخی شهری این استان ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار است و چند بافت بافت تاریخی دیگر نیز در حال اضافه شدن به این مساحت است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده تاکنون بافت تاریخی روستاهای مزینان و روستای مزار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بافت تاریخی روستاهای ریاب گناباد، زعفرانیه سبزوار و کنگ بینالوددر حال ثبت است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۰۱ روستای خراسان رضوی به عنوان روستای دارای بافت با ارزش فرهنگی- تاریخی اعلام شده است.تا پایان سال مالی ۹۶ در مجموع اعتبار روژه های در دست اقدام ۲۱ میلیاردو ۶۶۰ میلیون ریال بوده است

مکرمی فرهم  تصریح کرد: از مجموعه هایی مانند شهرداری ها درخواست داریم پیش از اجرای عملیات عمرانی در بافت های تاریخی و فرهنگی حتما هماهنگی لازم با میراث فرهنگی را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی گفت: طبق مطالعات انجام شده در این محدوده  ۷ محور که عناصر ارزشمند تاریخی در آن ها قرار دارند مد نظر قرار گرفته و پیش بینی ما این است که ۳۹ اثر تاریخی در این محورها قرار حفظ شوند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار