دبیر ستاد گرامیداشت روز قلم نیشابور گفت: مصوبه شورای شهر نیشابور مبنی بر خرید کتاب از نویسندگان نیشابور تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۶۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 06 July 2018

به گزارش تابناک : سید حسن رضوی در اولین همایش  با کاروان اندیشه و قلم  اظهار کرد: قلم زبان و بیان عقل و معرفت انسان ها است و با قلم می توان فکر ، فرهنگ و هویت ملت ها را شناخت. 

وی افزود: میزان مطالعه مردم معیار ارزیابی جوامع است و هرآنقدر که در جامعه ای نویسنده ای مورد احترام قرار گیرد نشان کارآمدی و نگاه ویژه مسئولان آن جامعه به اصحاب قلم است. 

دبیر ستاد گرامیداشت روز قلم در نیشابور ابراز کرد: عدم توجه به نویسندگان جوان باعث حذف جوانان و نویسندگان تک کتابی می شود و برای معرفی کتاب های نویسندگان سلسله جلسات نقد درانجمن ها ، جلسات ، رونمایی و نشست های تجلیل از پیشکسوتان کارساز و مفید خواهد بود. 

وی بیان کرد: در نیشابور 16 انجمن ادبی ، بنیاد و سازمان مردم نهاد در حوزه قلم فعالیت دارند که هیچکدام از آنان در موازات فعالیت های یکدیگر نیستند بلکه سبب تقویت و رشد علمی انجمن ها خواهد شد. 

رضوی ادامه داد: تنها راه رسیدن به یک صدایی و همدلی تشکیل کانون اهالی قلم و اندیشه و تکمیل اطلاعات نویسندگان ، ناشران ، مترجمین و مولفان نیشابوری است که توانمندی ها و نیازهای کانون نقد و بررسی می شود و اولویت ها شناسایی می شود. 

وی تاکید کرد: مهمترین و اساسی ترین نیاز نیشابور در حوزه کتاب ، ایجاد فضای مناسب جهت عرضه و فروش کتاب ها و تولیدات فرهنگی نیشابور ، حمایت های مالی واقعی نه شعاری از نویسندگان با خرید کتاب و ایجاد فضای جامع برای نشست اهالی قلم است که امیدواریم مورد توجه متولیان قرار گیرد. 

رضوی گفت: باتوجه به مصوبه شورای شهر نیشابور مبنی بر خرید کتاب از نویسندگان نیشابور تاکنون این امر محقق نشده و کتابی از انجمن نویسندگان عالی مقام نیشابور خریداری نشده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار