رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۶۰ درصد هزینه حج صرف اسکان زائران می‌شود، گفت: اختلاف قیمت میان کاروان‌ها امسال پنج میلیون تومان است که از ۱۳ و نیم میلیون تا ۱۸ و نیم میلیون متغییر است.
کد خبر: ۶۲۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 06 July 2018

به گزارش تابناک : حمید محمدی در جمع خادمان ضیوف‌الرحمان بر تشکیل منظم جلسات توجیهی و آموزشی حجاج توسط مدیران کاروان‌ها و اطلاع رسانی و تبیین فرآیندهای سفر حج برای زائران تاکید و اظهار کرد: مدیران کاروان‌ها به عنوان حلقه ارتباط بین حجاج و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان حج باید تلاش کنند تا امسال خدمات بهتری به حجاج ارائه شود.

وی با اشاره به طرح توسعه مسجدالنبی(ص) و تخریب هتل‌های منطقه مرکزی مدینه تصریح کرد: در حالی که برخی کشورها به دلیل محدودیت اسکان، اقامت در مدینه را به یک یا دو روز کاهش داده‌اند، مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه پنج شب است.

وی افزود: به دلیل شدت گرمی هوا در موسم حج در عربستان، امسال سعی شده است در عرفات شرایط بهتری برای زائران با استفاده از چادرهای با ارتفاع بلند و سیستم خنک کننده فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی نسبت به سال ۹۶ و افزایش تعداد کل حجاج در عربستان، تلاش می‌کنیم خدمات مطلوبی به حجاج عزیز ارائه شود.

محمدی، خطاب به مدیران کاروان‌ها گفت: توجه جدی به دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده و نظم وانضباط را بیشتر از گذشته، از ابتدای تا پایان سفر رعایت کنید؛ امسال جدول زمان‌بندی برای کاروان‌ها در ایام تشریق در نظر گرفته‌ایم که مدیران و عوامل کاروان‌ها مکلفند طبق برنامه زمان‌بندی حرکت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اختلاف قیمت کاروان‌ها گفت: گرانی قیمت سفر حج و تفاوت قیمت‌ها باید در درون کشور برای مردم تشریح شود تا در زمان برگزاری مناسک حج مشکلی ایجاد نشود؛ یکی از دلایل افزایش قیمت حج امسال، اعمال پنج درصدی ارزش افزوده از سوی کشور عربستان بر حج تمتع است که در گذشته نبود. دیگر عامل افزایش حج تمتع سال ۹۷، اختلاف نرخ ارز است که از سه هزار و ۲۰۰ تومان سال گذشته امسال با نرخ سه هزار و ۹۰۰ تعیین شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت و به تبع آن بانک مرکزی همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت برای تأمین و توزیع ارز برای حجاج داشته است.

محمدی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد هزینه حج صرف اسکان زائران می‌شود، عنوان کرد: اختلاف قیمت میان کاروان‌ها امسال پنج میلیون تومان است که از ۱۳ و نیم میلیون تا ۱۸ و نیم میلیون متغییر است و تنها دلیل آن قیمت متفاوت هتل است و دلیل این اختلاف سطح ارائه خدمات است.

وی با تأکید بر اینکه طول مدت حضور حجاج برای حج تمتع تأثیری بر قیمت سفر ندارد، گفت: سفر حج ۳۰ روز است و اوقات بیش از این به دلیل برنامه‌های پروازی است؛ میانگین سنی ۷۵ درصد از زائران حج تمتع امسال ۵۰ سال به بالا است لذا خدام کاروان‌ها باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار