داوری اردکانی:
فیلسوف و متفکر ایرانی با بیان این‌که ما خیلی کم کتاب می‌خوانیم، گفت: جامعه پرسشگر نیازمند تامل و کتابخوانی است.
کد خبر: ۶۲۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 07 July 2018

استاد «رضا داوری‌اردکانی» فیلسوف و متفکر ایرانی در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی بود، با اشاره به این‌که برای کتابخوانی باید وقت و هزینه گذاشته شود، اظهار کرد: جامعه پرسشگر نیازمند تامل و کتابخوانی است.

وی با بیان این‌که ما خیلی کم کتاب می‌خوانیم ادامه داد: به نظر می‌رسد ما سوالی از خود نمی‌پرسیم و احتیاجی نداریم به کتاب مراجعه کنیم.

داوری اردکانی در ادامه با تا کید بر این‌که اکنون وارد زمانی شده‌‌ایم که ناگزیر باید به علوم اجتماعی روی بیاوریم، افزود: امروز به علوم انسانی و اجتماعی نیاز داریم، چرا که تعامل با جامعه و نزدیک شدن به جامعه مدنی، اقتضای علوم اجتماعی است.

وی گفت: علوم اجتماعی هم علوم انتقادی است و در اصل تجدد نقد است، نقد مطابقت دادن و تطبیق امور با یک میزان و از قدیم به این‌گونه بوده است.

این چهره ماندگار فلسفه ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، مشکل ترین رشته‌ها، رشته‌های علوم انسانی و آسان ترین رشته‌ها، رشته‌های مهندسی است. اما ما با ابتدای تجدد، آشنایی کمی با علوم انسانی پیدا کردیم و در آن بیشتر کار نظری می‌کنیم.

این استاد فلسفه در پایان با بیان این‌که علم امروز علم نظری صرف نیست، تأکید کرد: علوم همواره به تحول و تغییر نیاز دارند و در تحول جامعه مؤثر هستند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد معرفی و تجلیل شدند.

محمدعلی جعفری نویسنده«کتاب خانه مغایرت»، عالیه محرابی نویسنده کتاب «به امضای گل سرخ»، محسن عباسی هرفته نویسنده کتاب «شرحی برحفاظت معماری در ایران» و حسین مسرت نویسنده کتاب «یزد یادگار تاریخ»، به عنوان نویسندگان برتر این دوره کتاب سال یزد معرفی و تجلیل شدند.

علی محمد میرجلیلی نویسنده کتاب «مبانی وروش فهم و نقد حدیث ازدیدگاه شیخ حرعاملی»، سید منصور امامی میبدی نویسنده کتاب «سیر تحول نساجی»، عبدالمجید سودمندی نویسنده کتاب «حقوق بین الملل اسلامی» و محمدحسین ایران نژاد نویسنده کتاب «اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه»، به عنوان نویسندگاه آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش ناشران، محمد علی جعفری نویسنده کتاب «خانه مغایرت»، عالیه محرابی نویسنده کتاب «به امضای گل سرخ»، محسن عباسی هرفته نویسنده کتاب «شرحی برحفاظت معماری در ایران» و  حسین مسرت نویسنده کتاب «یزد یادگار تاریخ» به عنوان ناشران برتر این دوره کتاب سال یزد معرفی و تجلیل شدند.

ناشر برگزیده:

دکتر بابک صابری انتشارات کودکان 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار