رییس اتحادیه مرغ داران تخم گذار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی سومین تولید کننده تخم مرغ در کشور است و بالغ بر 10 میلیون مرغ تخم گذار و تولید با ظرفیت 110 هزار تن در هر سال دارد.
کد خبر: ۶۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 07 July 2018

به گزارش تابناک : محمد منتظمی گفت: متاسفانه ناهنجاری‌هایی که سال‌های گذشته در برگزاری نمایشگاه به وجود آمده بود مجبور به حضور هر ماهه در نمایشگاه بودیم، اما خوشبختانه امسال با برنامه ریزی صحیح در چهارهمین نمایشگاه دام و طیورمشهد شرکت می‌کنیم. 

رییس اتحادیه مرغ داران تخم گذار خراسان رضوی با بیان این که انتظار می‌رود زمان برگزاری نمایشگاه به جای سه روز به یک هفته افزایش یابد ادامه داد: بازه زمانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه دام و طیور هر سال یک بار است.

وی به مشخص و قطعی نبودن افزایش قیمت تخم مرغ اشاره کرد و گفت: نهاد‌های دامی که وابستگی مطلق به منابع خارجی دارند، اما اگر مراودات به گونه‌ای باشد که مواد اولیه خوب و با قیمت مناسب در اختیار ما قرار بگیرد احتمال افزایش قیمت کم‌تر است.

منتظمی تصریح کرد: افزایش و یا عدم تغییر در قیمت تخم مرغ بستگی به سیاست مبادلات تجاری در ایران وکشور‌های صادرکننده نهاد‌های دامی دارد.

رییس اتحادیه مرغ داران تخم گذار خراسان رضوی با بیان این که دو هزار و 400 نفر از طریق واحد‌های مرغ تخم گذار اشتغال زایی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر 240 بهره بردار در حوزه مرغ تخم گذار در استان فعالیت می‌کنند و در هر واحد تخم گذار 10 تا 20 هزار مرغ تخم گذار دارد که هر واحد 10 کارگر مشغول به کار هستند. 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار