معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : طبق مصوبه کارگروه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بافت های تاریخی احیا می شوند.
کد خبر: ۶۲۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 07 July 2018

به گزارش تابناک : محمد مقدوری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با توجه به اهمیت تاریخی و فرهنگی این آثار مقرر شد فهرست بافت های مورد نظربه سرعت ، نهایی و حجم عملیات ، اقدامات و اعتبار مورد نیاز سریعتر مشخص گردد.

 وی ادامه داد : این اداره کل طی مکاتبه با فرمانداران فهرست بافت های هر شهرستان را ارائه و مساله را تبیین خواهد کرد و در هر شهرستان گروهی متشکل از فرماندار ، شهردار ، رئیس اداره میراث فرهنگی  و کارشناس این اداره بافت های مذکور را مدیریت و برای تک تک آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین نیاز مالی بازآفرینی این بافت ها تصمیم بر استفاده از اعتبارات دولتی ، ظرفیت مالکین و بخش خصوصی و حتی خیرین است ودر این راستا اطلاع رسانی برای جلب مشارکت بخشهای غیر دولتی هم پیگیری می شود.

 وی ادامه داد : استفاده از ظرفیت و برنامه های ستاد بازآفرینی محدوده های شهری پایدار برای بازآفرینی بافت های تاریخی به ویژه در ۴ شهر هدف استان یعنی مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه نیز به تصویب کارگروه رسید.

مقدوری گفت: شهرداری ها در تنظیم لوایح کمیسیون ماده ۱۰۰ باید وقوع ملک در حریم آثار تاریخی را گزارش دهند و رعایت ضوابط حریم های مصوب و ابلاغی آثار تاریخی در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار