مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۳ هزار ظرفیت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد شد.
کد خبر: ۶۲۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 07 July 2018

به گزارش تابناک : علی رسولیان اظهار داشت: سال 96 برای اقتصاد استان خراسان رضوی سال خوبی بود و ما در شاخص‌های مختلف اقتصادی وضعیت مناسبی داشتیم به عنوان مثال در حوزه صادرات به رشد 15 درصدی رسیدیم و همچنین در بخش اشتغال نیز 123 هزار شغل ایجاد شد. 

وی بیان کرد: برای امسال نیز اهداف مشخصی تدوین کرده‌ایم به عنوات مثال در بخش اشتغال ایجاد 110 هزار شغل را در دستور کار قرار داده‌ایم و اعتبارات خوبی هم برای این حوزه در نظر گرفته شده و از مجموع 610 میلیارد تومان اعتبار توسعه مشاغل روستایی خراسان رضوی، 305 میلیارد تومان ابلاغ شده است. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم اعتبارات بازسازی و نوسازی به زودی ابلاغ شود چون این مسئله اهمیت بسیاری دارد و اگر ما بخواهیم از تولید حمایت داشته باشیم و شعار حمایت از کالای ایرانی را محقق کنیم باید این اقدام به سرعت انجام شود و امید می‌رود بتوانیم این موضوع را هم مدیریت کنیم.

رسولیان ادامه داد: بحثی که مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده، افزایش جدی نرخ ارز و نابه‌سامانی در بازار بوده البته بخشی از این التهابات ناشی از آثار روانی است و امید می‌رود که با روش‌های کارشناسی که اتخاذ می‌شود اوضاع را تحت کنترل خود قرار دهیم چراکه آمار نشان از این دارد که نرخ تورم در سه ماهه امسال بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید این را در نظر وضعیت کلی بازار در کالاهای اساسی وضعیت مناسبی است به عنوان مثال در برنج، مرغ، گوشت و سایر موارد از این دست نسبت به یک ماهه گذشته کاهش داشته و برنامه‌هایی نیز برای تأمین کالاهای دیگر در دستور کار داریم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار