رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون کارت ملی هوشمند برای 40 میلیون نفر در کشور صادر شده است.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 08 July 2018

به گزارش تابناک : درخشان نیا در جلسه کمیسیون ثبت احوال سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: امسال به 7000 پرونده مربوط به شناسایی هویت افراد هم  رسیدگی شده که هویت 6000 پرونده مورد تأیید قرارگرفته است. 

وی بیان کرد: در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، اطلاعات 115 میلیون نفر از جمله اطلاعات افراد فوت شده نگهداری می شود که می‌توانیم از طریق ارتباط یکپارچه با ادارات وسازمانهای مربوطه روند خدمات را تسریع کنیم. 

وی همچنین با اشاره به پهناور بودن سیستان و بلوچستان واهمیت تسریع درخدمات به مردم افزود: به همکاری و تعامل مجموعه مسئولین و ادارات متولی استان برای تامین اعتبار آزمایشگاه ژنتیک و "دی ان ای" در زاهدان و نیز تهیه خودرو و نیرو برای اجرای طرح دِه گردشی ( طرحی برای تعیین هویت افراد در روستاها )  نیاز داریم . 

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت هوشمند ملی می تواند جایگزین خوبی برای شناسنامه باشد، گفت: وقتی این کار انجام شود بخشی از هزینه های مردم کاهش یافته و احتیاجی به شناسنامه های کاغذی نیست.

درخشان نیا خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان مهمترین اقدام سازمان ثبت احوال کشور روند اتمام خود را بسر می برد؛ به طوری که 75 درصد اهداف این طرح تا کنون محقق شده است . 

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، افزود: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه با اهتمام جدی اعتبارات ثبت احوال را به موقع پرداخت کند تا ما بتوانیم در دی ماه امسال همزمان با 100 سالگی این نهاد شاهد پایان طرح کارت هوشمند ملی در کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه افزود: قبل از سال 92 چهار هزار و 884 پرونده بدون اقدام و از این سال تاکنون 7686 پرونده در این رابطه تشکیل و بررسی شد که از این تعداد برای 26 هزار و 539 نفر سرپرست خانوار و افراد زیر مجموع شناسنامه صادر شده است . 

رضا راحت دهمرده با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند، گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذی‌صلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می شود . 

وی بیان کرد: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.

در این جلسه یارمحمدی نماینده مردم زاهدان و کرد و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز خواستارتسریع در رسیدگی به پرونده های فاقدین شناسنامه وتایید هویت کسانی شدند که مدارک کافی در اختیار دارند. 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار