نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد آل سعود از پول‌های ما علیه خودمان استفاده کند، گفت: خرید از بازار عربستان کمک غیر مستقیم علیه امنیت ملی کشور است و مردم خود باید از این مهم پرهیز کنند به طوریکه خرید از عربستان ممنوع اعلام شود.
کد خبر: ۶۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 09 July 2018

 به گزارش تابناک تبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به فرا رسیدن موسم حج و مضرات بازارگردی حجاج ایرانی در این ایام و بنا به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از بازارگردی حجاج، اظهار کرد: ضرورتی ندارد حجاج برای تهیه سوغات به بازارگردی در عربستان بپردازند چرا که این اقدام مضرات زیادی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازارگردی در مکه و مدینه حجاج را از فضای معنوی دور می‌کند، ادامه داد: در این زمینه صدا و سیما و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید فرهنگ‌سازی لازم را برای آموزش حجاج انجام دهند تا ارز کشور در عربستان هزینه نشود.

وی افزود: در عین حال از جنبه اقتصادی خریدهایی که توسط حجاج در کشور عربستان صورت می‌گیرد، صرفه اقتصادی ندارد و آنها باید کالاهای چینی را با سه برابر قیمت خریداری کرده و به کشور وارد کنند.

سعیدی اظهار کرد: از سوی دیگر رونق بازار عربستان یعنی کمک به اقتصاد آل سعودی که همواره در پی فربه کردن و تغذیه دشمنان ایران است، دولتی که به صراحت حمایت از دشمنان ایران یعنی داعش و منافقین را اعلام می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد آل سعود از پول‌های ما علیه خودمان استفاده کند، تصریح کرد: خرید از بازار عربستان کمک غیر مستقیم علیه امنیت ملی کشور است و مردم خود باید از این مهم پرهیز کنند به طوریکه خرید از عربستان ممنوع اعلام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی نباید پول حجاج ایرانی به دامن آل‌سعود ریخته شود، مردم باید در عین واجب بودن حج از خرید سوغات در عربستان که امری مستحب به شمار می‎آید در خاک عربستان پرهیز کرده و این سوغات را با کیفیت چند برابری در سال تولید ملی در کشور خودمان تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :