قطع برق برخی از مناطق گناباد موجب تلف شدن صدها مرغ و وارد آمدن خسارت مالی به فعالان این بخش شد.
کد خبر: ۶۲۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 10 July 2018

به گزارش تابناک : چند روزی است که قطع برق در برخی از مناطق گناباد آن هم  در ساعت های گرم روز باعث نارضایتی مردم شده و ضرر چند ده میلیونی  مرغداران گنابادی گذاشته است.

چند روز گذشته اداره برق گناباد بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع برق قسمتی از شهر می کند که تعدادی از مرغداری های گناباد نیز در این محدوده قرار داشته و به دلیل عدم آگاهی از قطع برق و آماده نبودن دستگاه های برق اضطراری  حدود ۴ هزار مرغ  آنها تلف می شود.

همین اقدام باعث شد تا برخی مرغداران که پاسخ درستی از مسئولان مربوطه دریافت نکرده بودند در تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شدند.در این تجمع  مرغ های تلف شده مقابل شرکت برق تخلیه شد تا میزان خسارت های وارد شده به مرغداران مشخص باشد.

در همین رابطه مسئول یکی از این مرغداری ها در گفتگو با  خبرنگارمهر اظهارکرد: چند روز قبل اداره برق به ما اعلام کرد احتمال دارد برق  شهر قطع شود که ما توسط نامه ای کتبی به اداره برق اعلام کردیم آمادگی لازم را نداریم.

میثم خدادادی افزود: ژنراتور های ما نیاز به سرویس کامل دارد که برای این کار چهار روز بیشتر نیاز بود و از اداره برق درخواست کردیم یک هفته به ما مهلت دهند تا خود را آماده کنیم ولی روز بعد این اداره برق را قطع کرد.

این تولیدکننده گنابادی تصریح کرد: در یک بازه دو ساعته که برق مرغداری ها قطع بوده بین هزار تا ۴ هزار مرغ تلف شد که هیچ کس امروز جوابگوی ضرری که به ما خورده نیست.

یکی دیگر از مرغداران گناباد نیز گفت: در زمانی که ما تولید کنندگان متضرر می شویم برای مسئولین اصلا مهم نیست و همیشه قشر پایین باید لگد مال شود.

مصطفی علی اکبری افزود: زمانی مسئولان می توانند راهکار و درد ما را بفهمند که خودشان این مشکلات را لمس کنند نه این که  خود را از مردم برتر بدانند.

وی افزود: اداره برق می توانست چند روز قبل با برگزاری جلسه ای اطلاع رسانی درست در خصوص قطع برق را انجام دهد و بایک هماهنگی ساده از متضرر شدن مرغداران جلو گیری کند.

این مرغدار گنابادی عنوان کرد: در برخی ادارت گناباد۴۰ کولر گازی روشن است که انسان سرما می خورد و آنها نباید صرفه جویی کنند ولی ما که در بیابان و گرمای شدید کار می کنیم برق ما به بهانه صرفه جویی قطع و این چنین ضرر می کنیم.

سعی در جبران خسارت داریم 

در همین رابطه سرپرست فرمانداری گناباد نیز گفت: گلایه مرغداران در این شرایط سخت تولید به حق است و ما سعی خواهیم کرد با پیگیری هایی که انجام دهیم بخشی از خسارات شما را جبران کنیم.

محمدعلی جعفری  افزود: در خصوص صرفه جویی  با اداراتی که تخلف داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.

رئیس اداره برق گناباد نیز گفت: ما سیستمی در اختیار نداریم که بتوانیم اعلام کنیم به صورت دقیق در چه ساعتی و مکانی برق قطع خواهد شد.

محمد بهشتی  افزود:  براساس دستورالعمل ها اطلاع رسانی در فضای مجازی نیز برای ما ممنوع است.

وی بیان کرد: ما اطلاعیه قطعی برق را صادر می کنیم ولی ممکن است این اطلاعیه ها دیرتر اجرایی و یا برق قطع شود. 

مرغداری ها باید ژنراتور داشته باشند 

در همین رابطه مدیر جهاد کشاورزی گناباد اظهار کرد: مرغداری ها باید پیش بینی های لازم در خصوص قطع برق یا آب را داشته باشند و تهیه ژنراتور از ملزومات مرغداری ها می باشد.

علیرضا حسین زاده افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده، مرغداران موظف به تامین مولد برق اضطراری هستند تا در زمان قطع برق ناشی از طوفان، حوادث پیش بینی نشده یا قطع موقت به دلیل اوج مصرف، متضرر نشوند. 

نکته قابل توجه در این بخش این است که به گفته مسئولان مرغداری ها اگر زمان چند روزه ای به آنها داده می شود می توانستند از وارد آمدن خسارت مالی جلوگیری کرده و همکاری لازم را با شرکت برق داشته باشند که این مهم نیازمند تدبیر بیشتر مسئولان و همراهی با مردم است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار