در نشست خبری مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم مطرح شد
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم گفت: با مشارکت کمیته امداد و سپاه پاسداران به 200 زوج نیازمند در استان در ایام دهه کرامت، جهیزیه اهدا می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر تکیه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به هدف از ایجاد دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: ایجاد این دفاتر با هدف فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی و نهضت خدمت رسانی به فقرا و مستضعفین بود و اهل بیت(ع) هر روز و هر شب به مسلمانان اهتمام داشتند و خودشان به نیازمندان کمک می‌کردند.

وی ادامه داد: در دهه کرامت زائر اولی‌ها را از استان قم به شهر مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) در قالب یک کاروان 500 نفره اعزام خواهیم کرد. شناسایی این افراد توسط مساجد در 60 نقطه استان قم صورت گرفت و سال گذشته سه هزار نفر زائر اولی از استان به مشهد اعزام کردیم. از ابتدای سال جاری تاکنون هم 700 نفر به مشهد اعزام شده تا پایان سال جاری اعزام سه هزار و 200 زائر از قم به مشهد پیش بینی شده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم افزود: درایام دهه کرامت سه هزار مبلغ از شهر قم به 31 استان اعزام می‌شوند تا ترویج فرهنگ رضوی را در مناطق مختلف کشور در این دهه داشته باشند. همچنین در دهه کرامت اعزام 80 نفر از مبلغان برجسته و آموزش دیده را همراه با 80 کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف کشور خواهیم داشت.

اعزام 40 مبلغ خواهر به نقاط مختلف شهر قم

تکیه ای با اشاره به آموزش مبلغان خواهر در استان قم اظهار کرد: 40 نفر از این مبلغان مورد آموزش قرار می‌گیرند تا در دهه کرامت به نقاط مختلف استان برای ترویج فرهنگ رضوی بین خواهران اعزام شوند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند که خادم یار امام رضا(ع) باشند و در شهر خودشان نسبت به ترویج فرهنگ رضوی و خدمت به مردم بپردازند. چنین افرادی پس از ثبت نام خواهند توانست که در سال 12 نوبت در حرم امام رضا(ع) خادم کشیک باشند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم افزود: شناسایی خانواده‌های نیازمند و اهدای بسته‌های ارزاق را با مشارکت خیرین در دهه کرامت انجام خواهد شد و در این راستا 710 خانوار شناسایی شدند و کمک به این خانوارها با همکاری مردم صورت خواهد گرفت.

تکیه ای با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اظهار کرد: در ایام دهه کرامت، اعزام این گروه‌ها را به دهستان قمرود به عنوان یک منطقه محروم خواهیم داشت. همچنین به صورت محدود پایه گذاری اشتغال برای محرومین را در دستور کار داریم و گروه‌های پزشکی هم به مناطق محروم در قالب طرح خادمان یاران رضوی اعزام می‌شوند.

اهدای جهیزیه به 200 زوج نیازمند در قم

وی ادامه داد: کانون‌های تخصصی خادم یاران رضوی در ایام دهه کرامت در استان قم شکل خواهند گرفت تا در طول سال، خدمت به فرهنگ رضوی و مردم انجام بدهند و 8 کانون کار خودشان را در ایام دهه کرامت در استان قم شروع می‌کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم افزود: با مشارکت کمیته امداد و سپاه پاسداران به 200 زوج نیازمند در استان قم در ایام دهه کرامت، جهیزیه اهدا می‌شود، همچنین در این دهه میزبان 500 نفر از زائران اولی حرم حضرت معصومه(س) خواهیم بود که از مشهد به قم سفر می‌کنند.

تکیه ای با اشاره به جشن ایام دهه کرامت در شهر قم اظهار کرد: جشن ویژه خواهران خادم یار رضوی در این ایام در منطقه پردیسان برگزار خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم افزود: 10 محفل جشن در ایام دهه کرامت در 10 مسجد در استان خواهیم داشت؛ شعرخوانی، سخنرانی و برگزاری مسابقه از جمله بخش‌های این محافل جشن است.

وی ادامه داد: کرسی تلاوت رضوی را در ایام دهه کرامت در دو بقعه متبرکه در شهر قم خواهیم داشت، همچنین به کودکانی که در این ایام به نام‌های رضا و معصومه نامگذاری شوند، هدیه ویژه ای اهدا می‌شود. کارون شادی از هشت نقطه شهر قم به سمت حرم حضرت معصومه در ایام دهه کرامت حرکت خواهند کرد.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در قم

حسین دهنوی در بخش دیگر نشست با اشاره به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید اظهار کرد: این جشن‌ها در ایام دهه کرامت در نقاط مختلف کشور و جهان به صورت ویژه برگزار می‌شود، هیأت رزمندگان اسلام هم در این ایام میزبان کاروان زیر سایه خورشید در شهر قم خواهد بود.

دبیر اجرایی جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان قم خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های کاروان زیر سایه خورشید در قم، دیدار با علما، حضور در منازل شهدا، حضور در مساجد، حضور در بقاع متبرکه، عیادت از بیماران و حضور در ایستگاه راه آهن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار