جاده سیمان از جمله مناطقی است که اهالی آن تردد زیادی به شهر مقدس مشهد دارند ، زیرا اغلب افراد از روستاهای این منطقه به عنوان یک خوابگاه استفاده می کنند و در مشهد به مشاغل مختلف به فعالیت می پردازند. از طرفی بیشتراز یک سال است که مسیراتوبوس از میدان شهدا برای اهالی جاده سیمان راه اندازی شده است ومردم از امکانات جابجایی چندمسیر به میدان شهدا رهایی پیدا کرده اند.
کد خبر: ۶۲۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 10 July 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ جاده سیمان از جمله مناطقی است که اهالی آن تردد زیادی به شهر مقدس مشهد دارند ، زیرا اغلب افراد از روستاهای این منطقه به عنوان یک خوابگاه استفاده می کنند و در مشهد به مشاغل مختلف به فعالیت می پردازند. از طرفی بیشتراز یک سال است که مسیراتوبوس از میدان شهدا برای اهالی جاده سیمان راه اندازی شده است ومردم از امکانات جابجایی چندمسیر به میدان شهدا رهایی پیدا کرده اند.

این موضوع اگرچه تا حدودی در اوایل برای مردم این منطقه امیدوار کننده بود اما پس از اجرایی شدن این اقدام ، انگار فقط صورت مساله تغییر کرده بود و مردم این منطقه از روستاهایی نظیر سیس اباد،حاجی آباد،منبع آب،دهرود،همت آباد ،گرجی سفلی که تقاضای زیادی برای رفتن به مرکز شهرمشهد یعنی شهدا دارند ، برای تردد به مرکز شهر و میدان شهدا با مشکل مواجه هستند. زیرا اگرچه مسیر 49 برای این جاده و تردد به مشهد در نظرگرفته شده است اما تعداد اندک اتوبوس های این خط و سرفاصله زمانی طولانی برای این مسیر و برخی مشکلات دیگر نارضایتی مردم این منطقه را از خدمات سازمان اتوبوسرانی ایجاد کرده است.

یکی از اهالی این منطقه می گوید: ازدحام وشلوغی مسافران در داخل این اتوبوس ها به قدری است که مردم به صورت نشسته و ایستاده در داخل اتوبوس مسیر 49 سفر می کنند و با این شلوغی جا برای سوزن انداختن نمی باشد .

خانم مجیدی در ادامه به قدس آنلاین می افزاید: علاوه براین، مسیری که برای این خط در نظر گرفته شده است بسیار طولانی وپرپیچ وخم است. یک اتوبوس باجمعیت فراوان کلی ازوقت مردم را می گیرد، این مسیرتا میدان بارنوغان مشکلی ندارد، مشکل اصلی آن رفتن به خیابان فرعی قائم و بلال و دور زدن ازمسیرکاملا انحرافی خواجه ربیع است که هیچ کاربردی برای مسافران ندارد، این مسیراضافی یک ربع تا بیست دقیقه زمان می برد تا به مسیراصلی یعنی خیابان عبادی برسد، درصورتی که اگراین خط از مسیرخیابان گاز تردد نماید ، بسیار در وقت و هزینه صرف جویی خواهد شد.

یکی دیگر از مسافران این مسیر ادامه می دهد: یکی از مشکلات دیگر مربوط به خط ۴۹ فرسودگی بیش ازحد اتوبوس های آن است. به طوری که اتوبوس های ان هیچگونه وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند، در حالی که به دلیل عدم برنامه ریزی درست سازمان اتوبوسرانی در داخل شهر اتوبوس ها جدید و برخوردار از همه امکانات در برخی خطوط پشت سرهم خالی رژه می روند.

آقای اعظمی با ناراحتی درباره تبعیض هایی که بین حاشیه شهر و مناطق دیگر مشهد رخ می دهد، در ادامه به قدس آنلاین می افزاید: تعداد اتوبوس های کم این مسیر ، زمان انتظار زیادی را برای مسافران در پی دارد و برای اینکه از شهرک مهرگان و یا یکی از روستاهایی که این مسیر از ان عبور می کند یک فرد به مشهد سفر کند حداقل باید یک ساعت زمان صرف کند وبا توجه به گرمای شدیداین روزها و تحمل این شرایط بسیار طاقت فرسا می باشد .

وی با بیان این نکته که چندین بار به سازمان اتوبوسرانی تماس گرفته و مشکل را بیان کرده ایم ولی فایده ای نداشته است، تصریح می کند: با توجه به جمعیت فراوان جاده سیمان تا شهرک مهرگان نیاز به اتوبوس با شرایط مطلوب بیش از پیش احساس می شود، این نوع سرویس دهی در شأن شهری که نام پرآوازه دومین شهر مذهبی جهان و نیز عنوان پایتخت معنوی ایران با میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی را یدک می‌کشد، نیست.

 یکی از رانندگان این مسیر نیز می گوید: به علت قدیمی بودن اتوبوس ها جایی برای تعبیه کولروجود ندارد ، مگراینکه سازمان اتوبوسرانی این اتوبوس ها را از رده خارج کند و جایگزین بفرستد که از شهریورسال گذشته قول هایی مبنی بر سرویس دهی جدید داده شده است اما هنوز عملی نشده است.

منبع: قدس آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار