نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها یک روز مانده به سفر به مسکو و دیدار با پوتین، در قدس اشغالی با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۲۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 11 July 2018

به گزارش تابناک : «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا دیدار کرد.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، در این دیدار که در قدس اشغالی برگزار شده، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی هم حضور داشته‌اند و طرفین درباره «تحولات منطقه» گفت‌وگو کرده‌اند.

نتانیاهو در این نشست بار دیگر تکرار کرده که تل‌آویو «حضور نظامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در هر نقطه‌ای از سوریه را تحمل نخواهد کرد.» وی همچنین گفت دولت سوریه باید به توافق ۱۹۷۴ منع درگیری در بلندی‌های «جولان» پایبند باشد.

این دیدار در حالی انجام شده که نتانیاهو قرار است امروز (چهارشنبه) در سفر به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. وی گفته در این نشست هم بر «لزوم خروج نیروهای ایرانی از سوریه» تأکید می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز سه‌شنبه در تحلیلی به قلم «زوی بارل»، نوشته ممکن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد دهد که نیروهای ایرانی از سوریه خارج شوند و در عوض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه لغو شوند.

نشریه «نیویورکر» دیروز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و نتانیاهو ایده همکاری نزدیک واشنگتن و مسکو با هدف حل بحران سوریه و در عوض رفع تحریم‌های مرتبط با اوکراین را مطرح کرده بودند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به نیویورکر گفته است: «اسرائیل معتقد است که می‌توان به توافقی میان ایالات متحده و روسیه در سوریه دست یافت که ایرانی‌ها را مجبور به خروج کند.»

با این وجود، هم نیویورکر و هم هاآرتص در عملی بودن ایده مطرح شده از سوی مثلث تل‌آویو، ابوظبی و ریاض ابراز تردید کرده‌اند.

هاآرتص درباره خواسته تل‌آویو برای خروج ایران از سوریه نوشته است: «"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه پیش از این، این درخواست را کاملا غیرواقع‌بینانه توصیف کرده است.»

نشریه نیویورکر نیز نوشته است که حتی اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چنین پیشنهادی را مطرح کند، روسیه توانایی عمل به آن را ندارد و نمی‌تواند نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند. علاوه بر این، ترامپ هم به اتهام ارتباط با روسیه تحت تحقیق قرار دارد و چنین معامله‌ای می‌تواند فشارها به او را افزایش دهد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار