مدیران تأمین اجتماعی در حالی روند ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان را سریع و در حدود 65 درصد عنوان می‌کنند که سال گذشته نیز پیشرفت ساخت آن را همین مقدار ذکر می‌کردند. این بیمارستان قرار بود در سال 93 به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۶۲۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 13 July 2018

صادق جلیلی مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان اخیراً با دعوت از خبرنگاران در نشست خبری ، اظهار کرد: روند ساخت بیمارستان 160 تختخوابی تأمین اجتماعی آبادان بسیار سریع و مطلوب است و هم اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ روند ساخت این بیمارستان‌ به گونه‌ای است که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

این درحالی است که وی در نشست خبری 5 ماه قبل خود نیز پیشرفت فیزیکی بیمارستان را 65 درصد عنوان کرد و و بنا بر این اظهارات، سرعت ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان دست کم در ماه‌های اخیر، صفر بوده است.

ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان در مهرماه سال 1390 در زمینی به مساحت 3.5 هکتار و زیربنای 16 هزار متر مربع آغاز شد و قرار بود در سال 93 به‌بهره‌برداری برسد؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند و امسال هفتمین سال درحال ساخت بودن را تجربه می کند.

 ربیعی وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی در ابتدای دولت تدبیر و امید و در دی ماه سال 92 در سفر به خوزستان با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: برای بهبود بخشیدن به روند ساخت بیمارستان تامین اجتماعی آبادان دستورات لازم را صادر می‌کنیم.

پناهی زاده مدیر درمان وقت تامین اجتماعی خوزستان که در سال 92 وعده تکمیل این بیمارستان در 3 سال آینده را داده بود، در سال 94 گفت: بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان یکی از طرح‌های بیمارستانی در حال اجرا در این شهر است که با سرعت و بهترین استانداردهای جهانی در حال انجام است. این طرح به پیشرفت فیزیکی ٥٥ درصد رسیده است و بر اساس برنامه ریزی، در سال 95 تکمیل خواهد شد.

در همان سال هم شهبازی فرماندار ویژه آبادان پیشرفت ساخت این بیمارستان را عالی عنوان کرد و خبر از بهره‌برداری آن در آینده‌ای نزدیک می‌داد اما این بیمارستان که به دلیل فرسودگی و کمبود تخت بیمارستان‌های آبادان نیاز ضروری مردم آبادان و مناطق اطراف آن است، در سال 95 نیز تکمیل نشد.

بیمارستان جدید آبادان را طوری خواهیم ساخت که در کشور بدرخشد

در ادامه وعده‌های متوالی سازمان تأمین اجتماعی، این بار سید تقی نوربخش مدیرعامل این سازمان در 29 تیر 95 به آبادان سفر کرد و در این سفر با بیان اینکه بیمارستان جدید آبادان را طوری خواهیم ساخت که در کشور بدرخشد، گفت: برای ساخت این بیمارستان تاکنون 50 میلیارد تومان اختصاص یافته و قرار است در ١١ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: این بیمارستان با توجه به معماری خاص شهر آبادان طراحی و 55 درصد پیشرفت فیزیکی به سرعت در حال ساخت است.

وعده 11 ماهه نوربخش نیز یک سال قبل به پایان رسید و این بیمارستان همچنان بلاتکلیف مانده است.

مسؤولان تأمین اجتماعی همواره در طول 7 سال گذشته، خبر از سرعت روند ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان می‌دادند اما در حقیقت با پیشرفت لاکپشتی در احداث آن مواجهیم؛ به طوری که در طول 5 سال گذشته کمتر از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مشخص نیست روند ساخت آن با این روند تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت.

با توجه به نیاز ضروری شهروندان آبادانی به مراکز جدید درمانی و وعده‌های مکرر دولت برای توسعه توریسم درمانی، به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس و سایر مسؤولان ذیربط باید نظارت و اهتمام بیشتری نسبت به عملکرد تأمین اجتماعی و مدیران حوزه سلامت داشته باشند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار