رئیس حوزه هنری خراسان شمالی:
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی در روز شنبه ۲۴ تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 13 July 2018

وحید نمازی در گفتگویی با بیان اینکه ۴۰۰ اثر به دبیرخانه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی ارسال شد، اظهار کرد: این تعداد اثر ارسالی به دبیرخانه کنگره ادبیات آئینی استان، ۱۰۰ اثر در بخش داستان و ۳۰۰ اثر در بخش شعر بوده که در نهایت ۲۰۹ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

نمازی افزود: از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری کنگره ادبیات آئینی، ۱۵۳ مورد در بخش شعر و ۵۳ اثر مربوط به بخش داستان بوده است.

وی گفت: آثار ارسال شده به‌صورت کدگذاری شده و بی‌نام در دو مرحله از سوی داوران استانی و ملی داوری شدند که زکریا اخلاقی، علی‌محمد مؤدب و کمال شفیعی داوران بخش شعر و قاسمعلی فراست، سعید تشکری و سید علیرضا مهرداد داوری آثار داستانی را بر عهده داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: فراخوان این کنگره با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری استان گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت.

نمازی اعلام کرد: هنرمندان استان گلستان ۸۰ اثر در دو بخش داستان و شعر به دبیر خانه کنگره ادبیات آئینی ارسال کردند.

وی ادامه داد: در بخش داستان ۹۰ اثر در رده سنی بزرگسال، زیر ۲۰ سال سه اثر و در بخش ویژه هفت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین در بخش شعر ۲۸۱ اثر در رده سنی بزرگسال، زیر ۲۰ سال ۹ اثر و در بخش ویژه ۱۰ اثر به دبیرخانه  سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی ارسال شد.

نمازی گفت: این کنگره با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت و مفاهیم اسلامی و قرآنی برگزار شده و بخش ویژه آن به آثار شاعران و نویسندگان اهل سنت پیرامون چهارده معصوم اختصاص داشت.

وی افزود: از زمان اعلام فراخوان تاکنون کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مختلفی با محوریت ادبیات آئینی و با حضور اساتید برجسته ملی در استان برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی برگزاری کارگاه سوژه یابی داستان دینی و برگزاری نخستین همایش تخصصی شعر آئینی در قالب دو کارگاه را ازجمله نشست‌های تخصصی این کنگره اعلام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار