مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 روستا در خراسان رضوی تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
کد خبر: ۶۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 13 July 2018

به گزارش تابناک : محمد دانشگر در دیدار با فرماندار کاشمر، اصلاح شبکه‌های آب روستایی و ساخت مجتمع‌های آب‌رسانی و مخازن ذخیره‌سازی را از اقدامات مهم و تأثیرگذار در راستای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاییان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از محل اعتبارات دولتی به‌ویژه صندوق توسعه ملی و مشارکت روستاییان و دهیاران اقدامات خوبی در زمینه تأمین آب شرب روستاهای خراسان رضوی انجام‌ شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های تأمین آب شرب در سطح بخش کوهسرخ کاشمر از جمله طرح‌هایی است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه رشد جمعیت و کاهش منابع آبی باعث افزایش مصرف آب در سطح روستاها شده است اما تلاش می‌کنیم با مدیریت مصرف و اصلاح شبکه‌های فرسوده روستایی با پدیده کم‌آبی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه با مشترکینی که از آب شرب در بخش غیرخانگی استفاده می‌کنند با جدیت برخورد می‌کنیم؛ یادآور شد: در حال حاضر 2 هزار و 500 روستا تحت شبکه پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی در خراسان رضوی هستند و در این زمینه تأمین آب شرب سالم  و بهداشتی برای روستاییان از اولویت‌های جدی و مهم ماست.

دانشگر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی و مراکزی بهداشت شهرستان‌ها اظهار کرد: در این راستا نیز مقرر شده که مواد لازم جهت کلرزنی برای آب شرب سالم در روستاهایی که تحت پوشش نیستند تأمین شود تا از بروز آسیب و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه  آمادگی داریم با مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و روستاییان نسبت به اتصال روستاهای باقی‌مانده به شبکه آب شرب کنیم؛ ادامه داد: اجرای پروژه اتصال روستای خرو از توابع بخش کوهسرخ به شبکه آب و فاضلاب روستایی در اعتبارات سال 97 پیش‌بینی‌ شده است .

در ادامه فرماندار کاشمر با تقدیر از اقدامات انجام‌ شده در زمینهٔ آب شرب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌ شده در سال‌های اخیر برای تأمین آب شرب در مناطق روستایی اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص‌ یافته است به‌طوری‌که امروز شاهد بهبود کیفیت و اصلاح شبکه‌های آب شرب روستاها هستیم.

محمدعلی نبی‌پور با تأکید بر اینکه برای تأمین آب شرب روستایی سالم و بهداشتی در دو بخش مرکزی و کوهسرخ کاشمر با مشکلات کمتری روبرو هستیم؛ افزود: تنها در بخش کوهسرخ سه روستا خارج از شبکه آب شرب آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام‌ شده در خصوص تأمین اعتبار موردنیاز به‌زودی شاهد تحت پوشش قرار گرفتن این روستاها نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، موضوع صرفه‌جویی آب به‌منظور جلوگیری از بحران‌ها باید پیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد؛ خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر اصلاح و نوسازی شبکه‌های کهنه و فرسوده آب‌رسانی باید در زمینه ترویج فرهنگ استفاده بهینه از این ماده حیاتی تلاش کرد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار