به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)؛
مدیر مجمع جوان ستایشگر گفت: جشن شمیم ریحان با حضور ۴۰۰ دختر قمی و جمعی از مسئولان، شب میلاد حضرت معصومه(س) در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 13 July 2018

به گزارش تابناک قم،دانیال اناری ضمن تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع) از برگزاری جشن «شمیم ریحان» برای دومین سال در قم خبر داد و با اشاره به علت این نام بر روی جشن دختران اظهار کرد: روایتی هست که پیامبر اکرم(ص) زن را به دسته ریحان توصیف می‌کنند و با توجه به اینکه جشن «شمیم ریحان» به دختران اختصاص دارد این عنوان بر روی آن گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه جشن «شمیم ریحان» برای نخستین بار سال گذشته با حضور پرشور دختران قمی در سالن شهرداری قم برگزار شد، تصریح کرد: این جشن امسال عصر شنبه همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) در تالار مرکزی شهر واقع در بلوار خاکفرج برگزار می‌شود.

عضو مجمع استانی جوانان قم با تأکید بر اینکه ۱۳ شاخص برای تجلیل از دختران در نظر گرفته شده تا از آنان تجلیل شود، تصریح کرد: دختر جوان برتر قرآنی، دختر جوان موفق روستایی، دختر جوان مخترع و مبتکر، دختر جوان ورزشکار، دختر جوان معلول دارای توانایی‌های خاص، دختر جوان برتر دانشجوی نخبه، دختر جوان فعال ادبی، دختر جوان فعال هنرمند، دختر جوان فعال اجتماعی، دختر جوان کارآفرین برتر و دختر جوان بسیجی نمونه از شاخص‌هایی است که برای تجلیل از دختران در نظر گرفته شده است. همچنین از پنج دختر شهید مدافع حرم با ملیت ایرانی نیز تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین محور و هدف جشن «شمیم ریحان» ایجاد یک پویش ملی است که دختران ایران زمین به صورت مشترک در یک جشن شرکت می‌کنند و در مسائل فرهنگی کشور تأثیر خاصی می‌گذارند.

اناری اضافه کرد: جمعیت قابل توجهی در این پویش شرکت دارند که به عنوان بازویی توانمند برای دولت و جامعه برای رفع مسائل فرهنگی کشور می‌توانند مؤثر واقع شوند.

تلاش برای ارتقاء فرهنگ اجتماعی دختران

وی با تأکید بر اینکه برای ارتقاء فرهنگ اجتماعی دختران در طول سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، مطرح کرد: سال گذشته دوره آموزشی آسیب‌های فضای مجازی برای دختران برگزار شد که در نتیجه توانمندسازی و آگاهی آنان را در این زمینه به دنبال داشت.

مدیر مجمع جوان ستایشگر برنامه‌ای که امسال برای دختران در نظر گرفته شده است را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جایگاه دختران در جامعه با هدف تأثیرگذاری بر رویدادهای جامعه برنامه‌ای است که امسال برای دختران در نظر گرفته شده که می‌تواند تأثیر مطلوبی بر روی جامعه بگذارد.

وی ادامه داد: جمعیتی را قرار است از دختران جوان گرد هم بیاوریم که با توجه به توانمندی دختران؛ آنان را سازماندهی می‌کنیم که تأثیر مطلوبی روی جامعه دارد.

اناری همچنین با اشاره به چگونگی گزینش دختران برای تجلیل در این جشن، گفت: نخستین روزهای تیرماه فراخوانی با شاخص‌های در نظر گرفته شده از سوی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری به تمام ادارات دولتی و غیردولتی ارسال شد تا بر اساس شاخص‌های تعیین شده دختران نمونه به استانداری معرفی شوند.

فعالیت ۱۵ دستگاه اجرایی دولتی و غیر دولتی در برپایی جشن

وی اضافه کرد: در اجرای این جشن پرشکوه ۱۵ دستگاه اجرایی دولتی و غیر دولتی از جمله اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری قم، سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، استانداری و ... مشارکت دارند.

عضو مجمع استانی جوانان قم مهمانان ویژه جشن «شمیم ریحان» را مسئولان بلند پایه استانی و شهری مانند استاندار، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... ذکر کرد و گفت: خانواده شهدای مجلس که سال گذشته به دست عوامل داعش شهید شدند به صورت ویژه در این جشن مهمان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این جشن بهره گرفتن از توانمندی نیروهای جوان و بومی است، خاطرنشان کرد: هنرمندان قمی در عرصه ملی و بین‌الملل جایگاه مطلوبی دارند که از سوی مسئولین مورد بی‌توجهی واقع شدند و حضورشان در اینگونه برنامه‌ها موجب می‌شود مردم آنان را بهتر بشناسند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار