معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت همکاری صاحبان هتل‌ها در مشهد، مناسب‌سازی ۵۰ درصد از هتل‌ها برای توان‌یابان تا پایان سال جاری به‌عنوان یک هدف‌گذاری محقق می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 14 July 2018

به گزارش تابناک : محمد مقدوری در جلسه ستاد مناسب‌سازی این استان ضمن تبریک هفته بهزیستی؛ گفت: در صورت همکاری صاحبان هتل‌ها در مشهد، مناسب‌سازی ۵۰ درصد از هتل‌ها برای توان‌یابان تا پایان سال جاری به‌عنوان یک هدف‌گذاری محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، اقداماتی در این حوزه انجام شده و رتبه استان از جایگاه سی‌ام در حوزه مناسب‌سازی با اقدامات صورت گرفته به‌جایگاه پنجم ارتقا یافته و این تلاش‌ها قابل تقدیر است، اما هنوز با شرایط مطلوب، فاصله  زیادی داریم.

وی ادامه داد: هر چند دستگاه‌های اداری بر اساس قانون، بحث تکریم ارباب رجوع و میز خدمت را اجرایی کرده‌اند و تلاش بر آن است با ارائه خدمات الکترونیکی نیاز شهروندان به‌مراجعه مستقیم به‌دستگاه‌ها و ادارات دولتی کاهش یافته که این امر برای معلولان اقدامی مهم در دریافت خدمات است، اما باید دستگاه‌ها برای همان حداقل مراجعات این گروه از جامعه، پیش‌بینی‌ها و فضاسازی‌های مناسب را داشته باشند.

مقدوری با بیان اینکه بر اساس قانون باید فضاهای موجود ظرف سه سال مناسب‌سازی شوند، اضافه کرد: در کنار بخش دولتی برای اصلاح وضعیت فضاهای موجود عمومی و شهری در مشهد باید همه بخش‌ها همت کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور برای سال 97 رقمی معادل 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای این حوزه پیگیری و اختصاص یابد که با سهم شهرداری به 150 میلیارد ریال رسیده، با این منابع نسبت به‌مناسب‌سازی فضاهای موجود و اصلاح آنها اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظام مهندسی هم باید با جدیت به‌موضوع وارد شده و نظارت این مجموعه در مناسب‌سازی این ساختمان برای دسترسی معلولان نیز در حوزه صدور پروانه‌ها و پایان کار دیده شود، گفت: برای مجریان این امر می‌توان بسته‌های تشویقی در نظر گرفت. 

مقدوری با تاکید بر اینکه تمامی بانک‌ها تا پایان سال آینده مناسب‌سازی می‌شوند؛ تصریح کرد: مناسب‌سازی مجتمع‌های بین راهی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه امروز مشکل اصلی ما در این حوزه فرهنگ عمومی ماست که باید اصلاح شود و همه بدانیم که در مقابل معلولان و کم توانان جامعه مسئول هستیم؛ متذکر شد: باید همه در کنار هم قرار گرفته با همکاری و تعامل برای رفع مشکلات جامعه اقدام کرد و در این راستا فرهنگ‌سازی عمومی برای  این همدلی و همراهی شکل گیرد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار